FCE Futsal wint eerste halve finale van asv LEBO

Zaalvoetballers kunnen thuis de finale bereiken

FC Eindhoven Futsal heeft de eerste wedstrijd in de halve finale voor het landskampioenschap winnend afgesloten. Op bezoek bij asv LEBO in Amsterdam won de ploeg van Jan Vogels met 4-5. Volgende week kunnen de Blauwwitten in eigen huis de finale behalen.

Vrijdagavond 2 juni ging FC Eindhoven op bezoek bij asv LEBO voor de heenwedstrijd van de halve finale van de play-offs. In Amsterdam was de opdracht voor de nummer één van de Eredivisie duidelijk: een goed resultaat neerzetten om het vervolgens volgende week vrijdag thuis af te kunnen maken. Makkelijk zou die opdracht echter niet zijn, eerder dit seizoen bleken wedstrijden tussen asv LEBO en FCE héél dicht bij elkaar te liggen.

De wedstrijd begon rustig, het ging gelijk op, beide kanten creëerden kansen, maar doelpunten bleven uit. Uiteindelijk vond FC Eindhoven toch een gaatje in de defensie van de thuisploeg, het werd 0-1 door Saïd Bouzambou, die knap wegdraaide en binnenschoot. De voorsprong duurde echter niet lang, want slechts één minuut later stond het alweer gelijk. De ploegen gingen de kleedkamer in met een 1-1 tussenstand.

In de tweede helft begon het spektakelstuk pas echt. De Amsterdammers kwamen beter uit de kleedkamer en kwamen op 2-1 en even later zelfs op een 3-1 voorsprong. FCE moest meteen in de achtervolging om de thuiswedstrijd niet met een achterstand te moeten aanvangen.

Gelukkig rechtten de Eindhovenaren de rug en kwam het via Saïd Bouzambou terug tot 3-2, die scoorde na een mooie vooractie van Ayoub Boukhari. Kort erna werd het ook 3-3, Zakaria Amrani schoot binnen. De doelman van LEBO, die verder geweldig keepte, zag er daar minder goed bij uit.

Toen was het woord aan Ayoub Boukhari, tot twee keer toe kreeg FC Eindhoven een 10-meter trap na overtredingen van LEBO. Beide keren ging Ayoub vol zelfvertrouwen achter de bal staan. Hij schoot ze allebei feilloos binnen, ineens stond het 3-5. Van 3-1 achter in het begin van de tweede helft naar een 3-5 voorsprong. Een mooie comeback van de ploeg van Jan Vogels.

De wedstrijd eindigt uiteindelijk in 4-5 door een doelpunt in de 39e minuut. Na een heuse kraker komt FC Eindhoven er dus met de winst uit en heeft het een gunstige uitgangspositie voor de return van volgende week. Bij een overwinning gaat FCE naar de finale om het landskampioenschap. Tegenstander dan wordt Tigers Roermond of Hovocubo. De eerste halve finale tussen die twee teams eindigde in een 3-4 overwinning voor Hovocubo.

Steun jij FCE in de strijd om het landskampioenschap? Koop nu je tickets voor het duel met asv LEBO via fc-eindhoven.nl/tickets!