Thriller in Finland! Oranje futsal na 24 jaar weer op WK

Oranje Futsal heeft, mede dankzij onze Blauwwitten helden, voor een geweldige sensatie gezorgd. In een onbeschrijflijke thriller werd Finland na penalty’s verslagen. Onze eigen FC Eindhoven keeper Manuel Kuijk groeide uit tot de held van de avond door een van de vijf Finse penalty’s te stoppen. Oranje Futsal bleef zelf vijf keer foutloos. De zinderende wedstrijd was na verlenging in 4-4 geëindigd. Ook Jordany Martinus liet zijn Blauwwitte kwaliteiten zien en scoorde twee keer voor Nederland.

Kan een wedstrijd spannender verlopen? Onmogelijk. Oranje Futsal en heel futsalminnnend Nederland – en dat zullen er velen zijn na woensdagavond – ging door een achtbaan van emoties in het allesbeslissende duel tegen Finland om een plek op het WK. Lees hier alles over de wedstrijd of kijk onderstaand de wedstrijd highlights 💙🤍🧡