Voorbeschouwing FC Eindhoven – FC Volendam

Morgen nemen de Blauw-Witten het in eigen huis op tegen FC Volendam. De Volendammers bezetten momenteel de vijfde positie in de Keuken Kampioen Divisie en maken kans op de tweede periodetitel.

Afgelopen vrijdag verloor FC Eindhoven de uitwedstrijd tegen TOP Oss. Waar de kansen in de openingsfase voor de Blauw-Witten waren nam de thuisploeg na ongeveer twintig minuten spelen de leiding. Een vrije trap op de rand van de zestien werd door Philippe Rommens via de muur binnengeschoten. Al snel wist de ploeg van de Ernie Brandts de stand gelijk te trekken. Een mooie aanval werd door Kaj de Rooij afgerond. Niet veel later kreeg Rigino Cicilia dé kans op de voorsprong, maar de spits schoot hoog over. Vlak voor rust kwam TOP Oss opnieuw op voorsprong. Na een fout van Maarten Peijnenburg kon Giovanni Büttner profiteren. In de tweede helft was het opnieuw Giovanni Büttner die scoorde en hiermee de eindstand van 3-1 bepaalde.

FC Volendam boekte afgelopen vrijdag de zesde overwinning op rij. In eigen huis werd met 3-1 gewonnen van N.E.C. Nijmegen. Mede dankzij doelpunten van Kevin Visser, Martijn Kaars en Ibrahim El Kadiri wonnen de Volendammers de belangrijke wedstrijd in de strijd om de tweede periode. Met nog twee wedstrijden te gaan staat FC Volendam dankzij deze overwinning aan kop in de tweede periode.

In het seizoen 2018-2019 eindigde de ontmoeting tussen FC Eindhoven en FC Volendam in het Jan Louwers Stadion in een gelijkspel. Branco van den Boomen zette de Blauw-Witten op voorsprong, in de tweede helft kopte Teije ten Den de gelijkmaker binnen. In Volendam keek FC Eindhoven na de eerste helft tegen een 1-0 achterstand aan, dankzij doelpunten van Elton Kabangu, Marcelo Lopes en Samy Bourard werd de wedstrijd met 1-3 gewonnen.

Bij FC Eindhoven keren Jort van der Sande en Zé Pedro na lang blessureleed weer terug in de wedstrijdselectie. Cas Faber ontbreekt vanwege een blessure.

Wedstrijdselectie: Swinkels, Peijnenburg, Biemans, Zé Pedro, Essikal, Daniëls, van der Sande, Makasi, Bourard, Bergsen, van den Eynden, Cicilia, Burgering, Lopes, Smeins, Huybers, Vermeulen, Roseboom, de Rooij, Jonkerman

Profiteer nu van de Decemberdeal 2=1 voor de wedstrijden tegen FC Volendam en NEC Nijmegen! Selecteer voor beide wedstrijden een ticket en activeer de korting met deze code: ‘2=1’. Tickets voor de wedstrijd tegen FC Volendam zijn te verkrijgen via www.fc-eindhoven.nl/tickets.