Voorbeschouwing Helmond Sport – FC Eindhoven

In de vijfde speelronde van de Keuken Kampioen Divisie staat dé derby van het seizoen op het programma. Op zondag 8 september wordt er in het SolarUnie Stadion afgetrapt tegen Helmond Sport. De aftrap zal plaats vinden om 12.15, de wedstrijd staat onder leiding van Clay Ruperti.

Afgelopen vrijdag werd het in het Jan Louwers Stadion 2-1 in het voordeel van de Blauw-Witten. Beide ploegen hielden elkaar lang in evenwicht. Kansen waren er voor zowel FC Eindhoven als Go Ahead Eagles. Echter werden deze mogelijkheden niet omgezet in doelpunten, tot de 77ste minuut. Marcelo Lopes stuurde Joey Sleegers de diepte in, één op één met de keeper rondde hij rustig af en zette FC Eindhoven hiermee op voorsprong. Lang kon de thuisploeg hier niet van genieten. Een voorzet van de zijkant werd door Go Ahead Eagles-speler Maarten Pouwels van dichtbij binnengetikt. Vanaf de aftrap zochten de Blauw-Witten meteen de aanval op. De bal belandde bij Jay Idzes, zijn voorzet werd bij de tweede paal binnengekopt door Samy Bourard, 2-1. Zo ging FC Eindhoven met nog iets meer dan vijf minuten spelen opnieuw aan de leiding. Niet veel later klonk het laatste fluitsignaal en waren de drie punten binnen.

De tegenstander van aankomende zondag, Helmond Sport, is momenteel terug te vinden op een zeventiende plaats. In de eerste vier wedstrijden van het seizoen speelde Helmond Sport gelijk tegen FC Volendam en Almere City en werd er verloren van NAC Breda en Excelsior. Hiermee staat de teller momenteel op twee punten. Afgelopen speelronde verloren de Helmonders met 3-1 op bezoek bij Excelsior Rotterdam. Het Helmondse doelpunt werd gemaakt door Diego Snepvangers.

De derby tussen FC Eindhoven en Helmond Sport staat zondag voor de 95ste keer op het programma. In de 94 voorgaande edities wonnen de Blauw-Witten 26 keer, werd er 32 keer gelijk gespeeld en ging de wedstrijd 36 keer verloren. Vorig jaar eindigde beide derby’s in 2-1. De eerste wedstrijd in het voordeel van FC Eindhoven in het Jan Louwers Stadion. De doelpunten in deze wedstrijd werden gemaakt door Branco van den Boomen, Marcelo Lopes en Jordan van der Gaag. De tweede wedstrijd eindigde in het voordeel van Helmond Sport. Bram Zwanen en Richelor Sprangers zette FC Eindhoven op een 2-0 achterstand, Branco van den Boomen benutte een strafschop en bepaalde daarmee de eindstand op 2-1.

Support jij onze Blauw-Witten in Helmond? Bestel je ticket via www.fceuitkaarten.nl!

Wedstrijdselectie: Ruud Swinkels, Maarten Peijnenburg, Collin Seedorf, Bart Biemans, Karim Essikal, Alvin Daniëls, Moses Makasi, Samy Bourard, Menno Bergsen, Flor van den Eynden, Rigino Cicilia, Byron Burgering, Marcelo Lopes, Valentino Vermeulen, Niels Raaijmakers, Quinten Huybers, Joey Sleegers, Jay Idzes, Thom Jonkerman