Voorbeschouwing TOP Oss – FC Eindhoven

Vrijdagavond staat er een Brabants onderonsje op het programma in Oss. In het Frans Heesenstadion neemt FC Eindhoven het op tegen TOP Oss. De wedstrijd begint om 20.00 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Erwin Blank.

FC Eindhoven verloor vorige week voor de eerste keer dit seizoen in eigen huis. Koploper SC Cambuur was met 0-3 te sterk. In de eerste helft waren het de bezoekers die het initiatief namen in de wedstrijd, echter bleven grote kansen uit. De Blauw-Witten wisten er een aantal keer gevaarlijk uit te komen met kansen voor onder andere Rigino Cicilia. Direct na rust nam SC Cambuur de leiding in de wedstrijd na een doelpunt van Calvin Mac-Intosch. Deze voorsprong werd uitgebouwd naar 0-3 mede dankzij doelpunten van Robert Mühren en Mitchel Paulissen.

Tegenstander TOP Oss is momenteel terug te vinden op de negentiende plaats. Acht van de twaalf punten werden in eigen huis behaald door de ploeg van Klaas Wels. Afgelopen vrijdag verloren de Ossenaren met 4-0 op bezoek bij MVV Maastricht. Bij TOP Oss staat Jason Bourdouxhe onder contract, de Belg was in de periode 2013-2015 actief in Eindhoven.

Vorig seizoen verloor FC Eindhoven met 0-2 op bezoek bij TOP Oss door doelpunten van Huseyin Dogan en Ragnar Oratmangoen. In totaal speelden beide ploegen 54 keer tegen elkaar. De Eindhovenaren wisten 22 wedstrijden te winnen, 13 keer eindigde de wedstrijd in een gelijkspel en 19 keer won TOP Oss de wedstrijd.

Collin Seedorf zit niet bij de wedstrijdselectie nadat hij een blessure opliep in de wedstrijd tegen SC Cambuur. Ook Zé Pedro, van der Sande, Burgering, Sleegers, Janssen en Idzes moeten noodgedwongen vanaf de tribune toekijken. Daarnaast sluit Alex Smeins vanuit de O19 aan bij de wedstrijdselectie.

Wedstrijdselectie: Swinkels, Peijnenburg, Biemans, Essikal, Daniëls, Makasi, Bourard, Bergsen, van den Eynden, Cicilia, Lopes, Smeins, Huybers, Vermeulen, Faber, Roseboom, de Rooij, Jonkerman