April-update FCE Foundation

April zit er weer op. De afgelopen maand hebben er weer tal van activiteiten plaatsgevonden. Hieronder een korte terugblik op enkele van deze activiteiten.

Walking Football

Op woensdag 19 april heeft het Walking Football team van FC Eindhoven deelgenomen aan een toernooi bij V.V. Gestel. Er waren drie poules gevormd. Van elke poule ging het beste team door naar de halve finales. FC Eindhoven werd 2e in poule C, uiteindelijk mochten zij het deelnemersveld voor de halve finales compleet maken als beste nummer 2. Vervolgens werd de halve finale met 1-0 gewonnen van MVV, waardoor de mannen zich op mochten gaan maken voor de finale. Het werd een spannende finale. Aan het einde van de wedstrijd stond er een 0-0 stand op het scorebord. Penalty’s moesten uiteindelijk de doorslag geven. Jammer genoeg namen de heren van WVV Helmond de penalty’s net iets beter waardoor zij het toernooi uiteindelijk wonnen. Ondanks de verloren finale was het een geslaagde dag, met uiteindelijk toch een mooie 2e plek.

Football Memories

In april stond er één bijeenkomst van Football Memories op het programma. Op donderdagmiddag 13 april kwamen de deelnemers weer bij elkaar en was er aandacht voor de spelers die voor het Nederlands Elftal zijn uitgekomen. Als eerste was er een speciale vermelding voor Noud van Melis. Hij speelde 11 wedstrijden voor het Nederlands Elftal in zijn tijd als speler van FC Eindhoven. Uiteindelijk kwam Noud van Melis in totaal 13 keer in actie voor het Nederlands Elftal. In deze 13 wedstrijden scoorde hij 15 keer, iets wat tot op de dag van vandaag nog door niemand anders geëvenaard is. De andere internationals zijn Frans Tebak, die 10 keer voor het Nederlands Elftal uit kwam en Dick Snoek die drie keer speelde voor de nationale selectie. Verder werd en ook nog stil gestaan bij Arend Koolen. Hij zat een aantal keer bij de selectie, maar heeft uiteindelijk nooit minuten gemaakt.

Fan of the Match FC Robinstijn

Bij de wedstrijd FC Eindhoven – PEC Zwolle, op 7 april, was Chelsea de Fan of the Match. Het werd een ware topavond. PEC Zwolle kon die dag namelijk promoveren, maar door de 4-2 overwinning van FC Eindhoven werd dat feestje uitgesteld. Chelsea kreeg een rondleiding door het stadion en heeft bij dit kijkje achter de schermen alles kunnen zien. Eenmaal aangekomen bij de stadionomroeper heeft Chelsea daar een voorspelling gedaan voor de wedstrijd. Toen we langs het veld stonden om naar de warming-up te kijken werd haar naam en voorspelling door het hele stadion omgeroepen, een echt hoogtepunt! Na de wedstrijd was het tijd om handtekeningen te scoren. Binnen een korte tijd stond het hele blaadje vol. Iedereen had er een handtekening opgezet.

Ook bij de wedstrijd FC Eindhoven – NAC Breda was er weer een Fan of the Match. Dit keer was dat Mike, die al vroeg bij het stadion aankwam samen met zijn vader. Tijdens de rondleiding kwamen we al veel spelers tegen. Assistent trainer Pascal Maas maakte zelf even tijd om een praatje te maken met Mike. Ook hebben we even een kijkje genomen in het kleedlokaal van de scheidsrechters. Mike vond het namelijk spannend om met hun het veld op te gaan maar nadat we ook met de scheidsrechter even een praatje hadden gemaakt ging dit helemaal goedkomen. Ondanks dat de wedstrijd met 1-2 werd verloren zijn er veel spelers met Mike op de foto gegaan en stond binnen de kortste keren de elftalfoto vol met handtekeningen. Toen we aan het eind aan Mike vroegen wat hij het aller mooiste aan de avond vond zei hij vastberaden: ‘’het gezang van alle supporters.’’

FCE Street League

Op donderdag 20 april stond de eerste speelronde van de FCE Street League op het programma. De Evangelische basisschool speelde een thuiswedstrijd tegen Korein Vijfkamplaan.
De wedstrijd werd een klinkende overwinning voor de Evangelische basisschool. Het was een uiterst sportieve wedstrijd van beide kanten. Hierdoor zijn er dan ook veel punten verdiend voor sportiviteit en respect. Uiteindelijk heeft de eerste wedstrijd er voor gezorgd dat de Evangelische basisschool op voorsprong staat. De stand is op dit moment 18-5. Op donderdag 25 mei staat de thuiswedstrijd van Korein Vijfkamplaan op het programma.
De winnaar van dit tweeluik zal uiteindelijk op 2 juni de finale gaan spelen tegen de Street League winnaars van de andere BVO’s uit Brabant.

Voorronde NK Shoot-Out

Op vrijdag 7 april, Voorafgaand aan de wedstrijd FC Eindhoven – PEC Zwolle, stond de voorronde van het NK Shoot Out bij FC Eindhoven op het programma. Bij het NK Shoot Out strijden jongens en meiden in de leeftijdscategorieën O8 tot en met O13 om Nederlands kampioen Shoot Out te worden. Deelnemers uit Eindhoven en de Kempen streden om een finaleticket op zondag 25 juni in het stadion van Excelsior Rotterdam.
Het werd een spannende strijd, waarbij het heel dicht bij elkaar zat wie er naar de finale toe zou gaan. Uiteindelijk zijn er in de O9 categorie zelfs twee jongens als winnaar doorgegaan, omdat zij maar bleven scoren. Alle winnaars gefeliciteerd en veel succes in de finale!