Blauw-Witten gaan voor drie op rij

In een vol Jan Louwers Stadion is TOP Oss te gast

Vrijdagavond neemt FC Eindhoven het in de 29ste speelronde van de Keuken Kampioen Divisie op tegen TOP Oss. Na uitstekende overwinningen tegen Jong AZ en SBV Excelsior zal de ploeg van Ernie Brandts de goede lijn door willen trekken. Om 20:00 zal scheidsrechter Marc Nagtegaal het duel in gang zetten.

Afgelopen vrijdag won FC Eindhoven verdiend van SBV Excelsior. De ploeg van Ernie Brandts was fel en speelde met vertrouwen. Vlak voor rust kregen de Blauw-Witten een penalty. Na een fout in de defensie van Excelsior, werd Samy Bourard gehaakt. Scheidsrechter Dieperink was resoluut en wees naar de stip. Rigino Cicilia schoot de bal vervolgens hard en hoog in het doel. Na de rust verdubbelde FC Eindhoven al snel de stand. Kaj de Rooij sneed door de Rotterdamse defensie en schoot vanuit een moeilijke hoek knap raak achter doelman Alessandro Damen. De bezoekers gingen hierna meer risico nemen, waardoor er meer ruimte kwam voor de Blauw-Witten. Na een prachtige steekbal van Samy Bourard werd Marcelo Lopes gehaakt in het strafschopgebied. Opnieuw ging de bal op elf meter. Deze keer was het Samy Bourard die de bal opeiste. De buitenspeler maakte met een panenka de 3-0. In de laatste minuut van de extra tijd kreeg ook Excelsior nog een strafschop. Na een vermeende duw van Valentino Vermeulen mocht Luigi Bruins de uitslag op 3-1 bepalen.

Vrijdag wacht de ploeg van Ernie Brandts de volgende tegenstander. TOP Oss komt dan op bezoek in het Jan Louwers Stadion. Sinds de entree van TOP Oss in het betaald voetbal in 1991 speelde beide ploegen 55 keer tegen elkaar. 22 keer wisten de Blauw-Witten te winnen en 20 keer ging de winst naar de Ossenaren. 13 keer werden de punten gedeeld. De laatste jaren presteert FC Eindhoven prima tegen TOP Oss. Van de laatste tien thuisduels tegen de Ossenaren wist FC Eindhoven er zeven te winnen. Ook vorig seizoen bleven de punten in het Jan Louwers Stadion. Nadat Elisha Sam de openingsgoal had gemaakt, zorgde Huseyin Dogan voor de gelijkmaker. Elton Kabangu zorgde uiteindelijk voor de beslissende goal. Eerder dit seizoen verloor FC Eindhoven van de Ossenaren. In een matig duel trok TOP Oss aan het langste eind en won de thuisploeg met 3-1.

De wedstrijd tegen TOP Oss staat in het teken van SRP Zuid. De sponsor staat normaal gesproken op de mouw, maar zal tijdens deze wedstrijd voor éénmaal als hoofdsponsor te zien zijn op het Blauw-Witte shirt. FC Eindhoven en SRP Zuid pakken dan ook groots uit voor deze wedstrijd. Voor en na de wedstrijd zijn er optredens en er wordt een sfeeractie op poten gezet. Wil je nog bij deze wedstrijd aanwezig zijn, wees dan snel, want het Jan Louwers Stadion is bijna uitverkocht!

De laatste tickets voor vak K zijn verkrijgbaar via www.fc-eindhoven.nl/tickets!

Na maanden blessureleed keert Zé Pedro weer terug in de wedstrijdselectie.

De wedstrijdselectie: Swinkels, Van Otterdijk, Biemans, Zé Pedro, Essikal, Daniëls, Ogenia, Makasi, Bourard, Borgmans, Van den Eynden, Cicilia, Lopes, De Meij, Huybers, Amevor, De Rooij, Idzes en Jonkerman.