Blauw-Witten verliezen met 2-0 van Eredivisionist

Ernie Brandts verlies bij officieus debuut als hoofdtrainer

Zaterdagmiddag speelde FC Eindhoven een oefenwedstrijd in Covebo Stadion – De Koel tegen VVV-Venlo. Dit was de eerste wedstrijd onder leiding van Ernie Brandts. Het werd 2-0 in het voordeel van de Limburgers.

Kort na de aftrap liet VVV-Venlo spits Elia Soriano zich zien door met een spectaculaire omhaal richting het doel te schieten. Menno Bergsen kon opgelucht ademhalen nadat de bal op de paal belandde. Even later schoot Marcelo Lopes van afstand waardoor VVV-doelman Thorsten Kirschbaum in moest grijpen.
Na twintig minuten spelen kwam VVV-Venlo op voorsprong. Haji Wright stoomde op over de rechterflank en via Jay Idzes ging de bal ongelukkig in het doel, 1-0. Enkele minuten later kreeg de vleugelspeler een nieuwe kans om te scoren, ditmaal belandde de bal in het zijnet.

Thorsten Kirschbaum moest kort na rust redding brengen na een leep balletje van Branco van den Boomen. Daarna werd invaller Byron Burgering gevaarlijk, na een mooie aanval schoot de rappe aanvaller in het zijnet. Twintig minuten voor tijd kreeg Bart Biemans speelminuten van Ernie Brandts.
Daarna dook Jonathan Opoku ineens op voor het doel van Menno Bergsen, maar de doelman plukte de bal van de voet van de Limburgse aanvaller. Vervolgens werd het 2-0 voor VVV-Venlo door een kopbal van Elia Soriano. De Eindhovense verdediging kreeg de bal niet weg uit het zestienmeter gebied waardoor de Spaanse spits kon afronden na een voorzet van Jonathan Opoku.
In de slotfase van de wedstrijd redde Thorsten Kirschbaum goed op een vrije trap van Branco van den Boomen waardoor de stand 2-0 bleef. Dit was tevens de eindstand.

Aanstaande dinsdag speelt FC Eindhoven een oefenwedstrijd tegen FC Groningen. Het duel wordt gespeeld in Norg (Drenthe), aanvang 19.00 uur.

VVV-Venlo – FC Eindhoven 2-0 (1-0) 20. Jay Idzes 1-0 (eigen doel), Elia Soriano 2-0.

VVV-Venlo: Kirschbaum; Pachonik (60. Dekker), Schäfer (71. Kum), Röseler, Scheimann (R. Janssen); Post, Neudecker (71. Linthorst), Opoku; Wright (86. Wienhoven), Soriano, Van Ooijen.
FC Eindhoven: Bergsen; Seedorf, Idzes (71. Biemans), Raaijmakers, Zé Pedro (88. Vermeulen); Essikal, Bourard, Van den Boomen; Daniëls (60. Burgering), Cicilia (46. Van der Sande), Lopes.

Fotografie: Joep Leenen | Pro Shots