Brabantse derby beslist in het voordeel van FC Eindhoven

FC Eindhoven wint met 5-3 van FCK De Hommel

FC Eindhoven heeft in een spannende wedstrijd een verdiende 5-3 overwinning behaald op FCK De Hommel. De ploeg uit Den Bosch, met een groot aantal oud spelers van FC Eindhoven in hun gelederen, werd met lege handen naar huis gestuurd.

Ondanks het te lage tempo van FC Eindhoven bracht Mouchine Zerouali de thuisclub binnen 5 minuten op een 1-0 voorsprong. Het lage tempo was koren op de molen van FCK De Hommel. Hierdoor kwamen de bezoekers kort na dat doelpunt al snel op gelijke hoogte (1-1). Vlak voor rust bracht oud topscorer van FC Eindhoven Karim Bali de bezoekers op een 1-2 voorsprong. Dit was tevens de ruststand.

2e Helft

In de 2e helft zagen de toeschouwers een ontketend FC Eindhoven die de bezoekers op hun eigen helft onder druk zette. Een vermeende handsbal in het doelgebied van de FCK De Hommel werd door de scheidsrechter weggewuifd. In het tumult dat hierdoor ontstond reageerde Dennis van den Eijnden alert door de bal van dichtbij in het doel te tikken. Met zijn doelpunt bracht hij FC Eindhoven weer op gelijke hoogte (2-2). Een minuut later was het Raphinha die met een snoeihard schot zijn ploeg op een 3-2 voorsprong bracht. Hierna werd FCK gevaarlijker, maar Manuel wist zijn goal echter schoon te houden. Mouchine vergrootte de score door in een leeg doel zijn 2e doelpunt van de avond binnen te schieten.(4-2). Een door Jordany goed opgezette aanval werd door Jamal met een schitterend doelpunt bekroond (5-2). In de laatste 6 minuten van de wedstrijd lieten de spelers van FC Eindhoven zich te ver terug zakken. Hierdoor was FCK in staat om nog1 keer te scoren. Eindstand 5-3.

Coach Jan Vogels: ”Ik heb mijn spelers gezegd dat het tempo in de 1e helft te laag was. Door het lage tempo brachten we onszelf in de problemen. FCK was hierdoor in staat om ons onder druk te zetten en  op voorsprong te komen. In de rust heb ik tegen mijn spelers gezegd dat wij over een betere conditie beschikken en dat wij het tempo omhoog moesten gooien. Alleen dan konden wij de wedstrijd winnen. Ik ben dan ook tevreden dat wij de wedstrijd in ons voordeel beslecht hebben.”

Doelpuntenmakers

Raphinha 1x, Jamal 1x, Mouchine 2x, Dennis 1x.

Cibatax man of the Match: Mouchine Zerouali