Clash der Blauwwitten start in Doetinchem

Voorbeschouwing De Graafschap – FC Eindhoven

Maandagavond 9 mei start FC Eindhoven de Keuken Kampioen Play-Offs met de eerste wedstrijd in het tweeluik met De Graafschap. De wedstrijd op De Vijverberg begint om 20:00 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Alex Bos. In de Keuken Kampioen Play-Offs wordt de scheidsrechter geassisteerd door de VAR. De wedstrijd is vanavond live te zien op ESPN!

Aanstaande vrijdag staat de thuiswedstrijd tegen De Graafschap op het programma. Om 20.00 uur wordt er afgetrapt in het Jan Louwers Stadion. Alles over de ticketverkoop lees je hier! Wil je direct tickets bestellen? Klik hieronder op de button.

Vanavond vertrekken de bussen voor de uitwedstrijd uiterlijk om 17.30 uur bij het Jan Louwers Stadion. Café 1909 is vanaf 16.00 uur geopend!

Afgelopen vrijdag speelde FCE een goede wedstrijd tegen FC Volendam, maar verzuimde zichzelf met de drie punten te belonen. Na een uittrap van Nigel Bertrams in de zesde minuut belandde de bal bij Barnabás Rácz die met een geslepen pass de vrijstaande Joey Sleegers wist te bereiken. Laatstgenoemde rondde koelbloedig af. De Blauwwitten hadden vervolgens veel kansen om de 0-2 te maken, deze viel in de 49e minuut via opnieuw Joey Sleegers. De ploeg van Rob Penders had vervolgens mogelijkheden via Mitchel van Rosmalen en Jort van der Sande om de wedstrijd in het slot te gooien maar kreeg door een prachtige omhaal van Geatano Oristanio en een schot van Daryl van Mieghem de deksel op de neus. Eindstand: 2-2.

FC Eindhoven eindigde de competitie als derde en treft De Graafschap in de eerste ronde. De Superboeren eindigde op een 9e plaats op de ranglijst van de Keuken Kampioen Divisie en plaatste zich op de laatste speeldag voor de nacompetitie. Dit omdat Almere City FC afgelopen vrijdag niet wist te winnen thuis van Jong AZ en daardoor de Periode misliep.

Dit seizoen speelde de Blauwwitten uit Eindhoven op De Vijverberg gelijk en in het eigen Jan Louwers Stadion verloor het met 1-2. Door een lastige eerste helft stond de ploeg van Rob Penders met 0-2 achter. De Blauwwitten kwamen via Jens van Son nog wel terug maar konden de nederlaag niet voorkomen.

FC Eindhoven neemt voor het eerst sinds 2016 weer deel aan de Play-Offs voor een plek naar de Eredivisie. Destijds verloren de Blauwwitten over twee wedstrijden gezien met 1-2 van NAC Breda in de eerste ronde. FC Eindhoven overleefde één keer eerder de eerste ronde. In 2010 werd AGOVV Apeldoorn verslagen maar vervolgens was Willem II te sterk in de tweede ronde.

Ben jij volgend seizoen ook Blauwwitter? Bestel je seizoenkaart 22-23 voor de Play-Offs! Klik hier voor meer informatie.