De Blauwwitten trappen de week af in het Jan Louwers Stadion

Terwijl de wedstrijd tegen de koploper Willem II nog maar net gespeeld is, staat het volgende duel alweer voor de deur. Aankomende maandag 11 maart om 20:00 wordt de week afgetrapt in het Jan Louwers Stadion tegen Jong FC-Utrecht.

Laten we eens kijken naar enkele opvallende feiten die interessant zijn met het oog op de wedstrijd van maandag. FC Eindhoven gaat de wedstrijd in met een indrukwekkende reeks tegen Jong FC Utrecht, waarin ze ongeslagen zijn gebleven in de laatste twaalf Keuken Kampioen Divisie-duels tegen deze tegenstander. En van deze reeks hebben de Eindhovenaren de laatste vijf ontmoetingen gewonnen. De vorige confrontatie tussen de twee teams eindigde met een 2-5 op het scorebord en met 3 punten keerde de Blauwwitten terug naar Eindhoven.

Verdedigend heeft FC Eindhoven dit seizoen indruk gemaakt door maar liefst 100 doelpogingen van de tegenstander te blokkeren, waarmee ze slechts achter FC Dordrecht (115) en MVV Maastricht (113) staan.

Aan de andere kant heeft Jong FC Utrecht, ondanks hun beperkte scoringsaantal in de laatste zes wedstrijden, een opvallende aanvalsdreiging laten zien met 31 schoten op doel sinds begin februari, meer dan zeven andere teams in de competitie.

Een speler om in de gaten te houden is Mart Lieder van FC Eindhoven, die tegen Jong FC Utrecht bij meer goals betrokken is dan tegen welke andere tegenstander dan ook in de Keuken Kampioen Divisie (5 goals, 1 assist). Alle doelpunten en assists van Lieder tegen Jong FC Utrecht werden genoteerd in zijn laatste twee ontmoetingen in het seizoen 2017/18.

Aan de zijde van Jong FC Utrecht is Nazjir Held een defensieve kracht om rekening mee te houden, met indrukwekkende statistieken van 45 intercepties en 36 geslaagde tackles. Opvallend is dat Held, op slechts 18-jarige leeftijd, de enige speler onder de 21 jaar is met minstens 35 intercepties en 35 geslaagde tackles dit seizoen.

Kortom, de Blauwwitten maken zich klaar voor een mooie avond in het Jan Louwers Stadion. Ben jij er bij om samen met ons de week af te trappen? Koop hier je tickets.