Eerste editie FC Eindhoven Talent cup een succes!

Vorige week vond in het Jan Louwers stadion de eerste editie van een internationaal BVO-toernooi voor de talenten van de onder-15 en onder-17 plaats, de FC Eindhoven Talent cup.

Zaterdag: onder-15

Op zaterdag startte het toernooi voor de jongens van de onder-15. Onze eigen Blauw-Witten wonnen van KFC Uerdingen (3-0) en BV 04 Düsseldorf (1-0) en speelden gelijk tegen Fortuna Sittard (0-0). Dit was genoeg voor de groepswinst! In de andere poule ging FC Utrecht met de poule winst ervandoor, zij wisten alle poulewedstrijden te winnen.

FC Eindhoven moest het in de halve finale opnemen tegen FC Dordrecht, door de 2-1 verdiende FC Eindhoven een plek in de finale. Hier trof onze O15 FC Utrecht nadat de Domstedelingen Fortuna Sittard met 2-0 wisten te verslaan. Na 2 x 20 minuten wisten zowel FC Eindhoven als FC Utrecht niet te scoren, waardoor er strafschoppen genomen moesten worden. Na een erg spannende penaltyreeks wonnen onze eigen Blauw-Witten de finale en wisten zij dus als allereerste het FC Eindhoven Talent cup te winnen!

Zondag: onder-17

Zondag was het de beurt aan talenten van de onder-17.  Nadat alle teams waren voorgesteld kon ook hier het toernooi van start. Onze eigen talenten zaten in een poule met FC Den Bosch, De Graafschap en BV 04 Düsseldorf.  De Blauw-Witten verloren van FC Den Bosch (0-1) en De Graafschap (0-1), maar wonnen met 6-0 van BV 04 Düsseldorf. In Poule B ging de onder-17 van FC Utrecht er, net als op zaterdag bij de onder-15, met de poule winst ervandoor. Zij wisten alle poulewedstrijden te winnen. Het team van Leon Kantelberg moest voor de 5e plek eerst langs KV Kortrijk, er werd met 2-0 van gewonnen. In de strijd voor de 5e en 6e plek was uiteindelijk FC Dordrecht met 3-0 te sterk voor FC Eindhoven.

In de strijd om de toernooiwinst stonden De Graafschap en FC Den Bosch in de finale. Net als op zaterdag werd er niet gescoord in de reguliere speeltijd. Opnieuw zorgden strafschoppen voor het verschil. De doelman van De Graafschap stopte twee strafschoppen en bezorgde zijn team de winst op de FC Eindhoven Talent cup.

Persoonlijke titels:

Beste Speler van het toernooi onder-15: Rafik El Renguaoui (FC Utrecht)

Beste Keeper van het toernooi onder-15: Stijn van de Borne (FC Eindhoven)

Beste Speler van het toernooi onder-17: Justin Hubner (FC Den Bosch)

Beste Keeper van het toernooi onder-17: Edwin Danquah (De Graafschap)