Ernie Brandts: “Ook tegen Cambuur krijg je kansen”

Voorbeschouwing SC Cambuur – FC Eindhoven

De mannen van Ernie Brandts reizen maandag af naar Leeuwarden voor het treffen met de lijstaanvoerder, SC Cambuur. De eerste wedstrijd van periode 4 in de Keuken Kampioen Divisie staat onder leiding scheidsrechter Kooij. Er wordt om 20.00 uur afgetrapt en de wedstrijd is live te zien op ESPN!

In aanloop naar het duel tegen de kampioenskandidaat verloren de Blauw-Witten met 1-3 van Almere City FC. Na een half uur spelen keek FC Eindhoven tegen een 0-2 achterstand aan door doelpunten van Thomas Verheydt en Xian Emmers. Vijf minuten voor rust deed Hugo Botermans wat terug door zijn zevende doelpunt van het seizoen te maken. Het duurde niet lang voordat Almere weer scoorde. Twee minuten na het doelpunt van Botermans maakte Verheydt zijn tweede van de wedstrijd. In de tweede helft werd niet meer gescoord, eindstand 1-3. Ernie Brandts over deze wedstrijd: “De eerste helft was niet best, de tweede helft was een stuk beter. We gooiden in de tweede helft de schroom van ons af en hadden nog kans om een resultaat te halen. We maakten ook een aantal persoonlijke fouten. Wie de minste fouten maakt, wint meestal de wedstrijd”, refereert Brandts naar een uitspraak van Johan Cruijf.

Maandag staat FC Eindhoven tegen de nummer 1 van de Keuken Kampioen Divisie. De Friezen zijn sinds januari ongeslagen en verloren dit seizoen pas 3 keer. Vorige week wist SC Cambuur niet te scoren en speelde gelijk tegen het Go Ahead Eagles van Jay Idzes. Brandts: “Je krijgt altijd kansen, ook tegen Cambuur. Als wij een goede dag hebben en goed in de organisatie spelen krijg je altijd kansen.” Het treffen met Cambuur is ook de aftrap van periode 4: “We kijken eerst naar Cambuur, dat is nu belangrijk. Daarna gaan we ons voorbereiden op de volgende wedstrijd.”

Twee jaar geleden overtuigde FC Eindhoven in Leeuwarden en boekte de ploeg van toenmalig coach David Nascimento een 1-3 overwinning. De Eindhovense doelpunten kwamen destijds op naam van Marcelo Lopes, Alvin Daniëls en Jarno Janssen.

Bij FC Eindhoven maakt Collin Seedorf zijn comeback in de wedstrijdselectie. De 21-koppige wedstrijdselectie ziet er verder als volgt uit:

Swinkels, Amevor, Biemans, Peijnenburg, Van der Sande, Jonkerman, Botermans, Van Son, De Meij, De Keersmaecker, Jap Tjong, Vermeulen, Donkor, João, Bogaers, D. Janssen, Van Rosmalen, Borgmans, Bourdouxhe, Seedorf, Dahlhaus.