Fantastisch seizoen eindigt in de halve finale van de Play-Offs

FC Eindhoven verliest met 1-2 van ADO Den Haag

De ploeg van Rob Penders kon de 2-1 uitnederlaag niet goed maken tegen ADO Den Haag. In een opnieuw uitverkocht huis werd er met dezelfde cijfers verloren door doelpunten van Thomas Verheydt en een eigen doelpunt van Collin Seedorf. Een Eindhovens slotoffensief kwam te laat toen Mawouna Amevor nog de aansluitingstreffer binnenkopte.

FC Eindhoven kon op zaterdagmiddag niet beschikken over Matthias Verreth. De middenvelder, die een ijzersterke tweede seizoenshelft speelde, viel in de eerste wedstrijd met de Hagenezen geblesseerd uit. Hij was nog niet fit genoeg om te spelen. Voor hem in de plaats stond Jens van Son.

De Blauwwitten begonnen sterk aan de wedstrijd en zette ADO Den Haag meteen onder druk. Het kreeg in de eerste zeven minuten enkele corners, waar alleen Valentino Vermeulen met een kopbal gevaarlijk uit kon worden.

Na iets meer dan een kwartier sloeg ADO Den Haag bij de eerste uitval toe. Er werd een aantal keer half ingegrepen, waarna Samy Bourard de bal mee kon geven aan Thomas Verheydt. De sterke spits schoof de bal in de lange hoek: 1-0.

Tien minuten later scoorden de gasten uit het niets ook de tweede goal. Sem Steijn gaf de bal subtiel over de Eindhovense defensie. Door een miscommunicatie achterin kopte Collin Seedorf de bal achter Nigel Bertrams: 0-2.

FCE had het hierna lastig tegen de stugge Hagenezen. Toch kreeg het een goede kans toen Joey Sleegers de bal op drie keer goed voorbracht. Charles-Andreas Brym wist niet af te drukken.

In het tweede bedrijf van de wedstrijd begon FCE goed. De voorhoede miste echter nog de scherpte om tot een goed uitgespeelde kans te komen. Charles-Andreas Brym was er het dichtste bij. Maar de Canadees international schoot wild over. Ook ADO Den Haag kreeg een aardige kans. Een op rechts lopende aanval belandde voor de voeten van Pires. Die haalde net als de Eindhovense aanvaller te wild uit.

Het Jan Louwers Stadion veerde even op toen de Blauwwitten na een corner van de ADO Den Haag er met drie man uitkwam. De pass van Jasper Dahlhaus was niet scherp genoeg. De bal kwam weer terug voor zijn voeten en hij haalde van de rand van het strafschopgebied uit. Ook zijn poging ging over.

ADO Den Haag was even later gevaarlijk uit een ingebrachte vrije trap. De volledig vrijstaande Boy Kemper kon de bal niet binnen koppen. De kansen bleven even uit totdat Joey Sleegers een bal voorgaf die net over werd getikt door Hugo Wentges.

FC Eindhoven was niet bij machte om de druk op te voeren en ADO Den Haag kwam er sporadisch uit. Dit keer was het met Sem Steijn die de bal hard tegen de paal schoot. Even later schoot Barnabás Rácz in vrije positie te slap op het doel van Hugo Wentges.

De Blauwwitten kopten in de slotfase nog de aansluitingstreffer binnen. De voorzet van Justin Ogenia werd binnen gekopt door Mawouna Amevor.

Kort hierna floot Bas Nijhuis voor het eindsignaal. Een fantastisch seizoen van FCE eindigt in de halve finale van de Play-Offs. FC Eindhoven was niet sterk genoeg om door de stugge defensie van ADO Den Haag te spelen en liep in het mes bij twee tegenstoten.

FC Eindhoven – ADO Den Haag 1-2 (0-2) 16. Thomas Verheydt 0-1, 26. Collin Seedorf 0-2 (eigen doelpunt), 89. Mawouna Amevor 1-2. Scheidsrechter: Bas Nijhuis. Geel: geen. Aantal toeschouwers: 4200 (uitverkocht).

FC Eindhoven: Bertrams; Vermeulen, Peijnenburg, Amevor, Seedorf (46.Bogaers), Dahlhaus (61. Ogenia); Van Son (Rácz), De Keersmaecker; Brym (87. Van Rosmalen), Van der Sande (61. De Meij), Sleegers.

ADO Den Haag: Wentgens; Amofa, Asante, Matthys, Kemper; Klas, Breinburg (70. Puclin); Bourard (65. Komljenovic), Steijn (87. Reemst), Pires; Verheydt (87. Struick).

Fotografie: Jeem Sportsphotography