Farouq Limouri: “Ik voel me hier goed, het is een mooie plek en club om me door te ontwikkelen”

Met de focus gericht op het duel van deze week tegen Jong AZ, licht Farouq Limouri toe hoe de ploeg zich voorbereidt op deze wedstrijd. We bespreken zijn ervaringen van dit seizoen, reflecteren op de afgelopen wedstrijd tegen VVV-Venlo en werpen een blik op de verbeterpunten die de ploeg meeneemt naar de wedstrijd van morgen.

Daarnaast neemt FC Eindhoven in de rust van de wedstrijd tegen Jong-AZ afscheid van een aantal spelers en stafleden die vertrokken zijn in de afgelopen transferperiode. Brian de Keersemaecker, Nigel Bertrams, Rob Penders, Paul Beekmans, Pascal Maas, Charles Andreas Brym zullen aanwezig zijn in het Jan Louwers Stadion.

We zijn benieuwd naar hoe Limouri zijn eerste seizoen bij de Blauwwitten ervaart “Ik heb het erg naar mijn zin, het is mijn eerste seizoen hier en dat beleef ik tot nu toe eigenlijk heel goed. Ik speel veel en ik voel mij thuis hier. De teamgenoten, de staf en de stad doet me goed dus ik heb het goed hier.” Wat opvalt aan de nog maar 20-jarige verdediger is zijn volwassen overkomen. Wij vroegen hem wat de ervaren verdedigers naast hem daaraan bijdragen: “Met Mawouna, Collin en Luuk heb ik wel jongens naast me die veel ervaring hebben in het betaald voetbal. Ik leer veel met zulke jongens naast me dus voor mij is het heel waardevol om met hen te spelen.”

De laatste vier thuisduels met Jong AZ in de Keuken Kampioen Divisie werden gewonnen door FC Eindhoven, waarvan de laatste drie zonder tegengoal. Maar dit geeft geen garantie voor de wedstrijd van morgen. FC Eindhoven verloor dit seizoen namelijk de laatste drie thuisduels en scoorde daarbij ook niet. Tijd om hier verandering in te brengen.

Tijdens de wedstrijd van vorig weekend ontglipte de zege in de laatste minuten. Deze tegenslag heeft ongetwijfeld enkele leermomenten opgeleverd, Limouri is dan ook kritisch op het spel van het team: “De eerste helft lag de intensiteit te laag, natuurlijk kunnen er dingen fout gaan maar de intensiteit moet goed zijn en daar ontbrak het aan in de eerste helft. In de rust hebben we flink op ons kop gekregen en dan zie je al als we de tweede helft de intensiteit er wel in leggen hoe goed we kunnen voetballen. Maar dat moet vanaf het begin, maar daar werken we met z’n allen aan. We trainen goed, we trainen hard en dat gaat zich zeker uitbetalen.

De lessen van die wedstrijd neemt Limouri zeker mee naar deze week: “We moeten morgen sowieso winnen, mijn aandeel daarin is dat is gewoon alles geef in het verdedigen en dat aanvallend mijn steentje bijdraag. Dan hoop ik zo dat we tot kansen komen en uiteindelijk te scoren en te winnen.” Met de wil en moed om te gaan winnen zit het zeker goed: “We hebben in ieder geval heel veel zin om morgen te gaan winnen.”

Vandaag kwam ook het nieuws naar buiten dat Limouri zijn contract is opengebroken en verlengd tot en met 2026. Een mooie stap op meerdere vlakken vindt de verdediger: “Ik heb het heel goed naar mijn zin hier, ik kan me goed ontwikkelen, ik speel veel en dat is ook één van de redenen dat ik ervoor heb gekozen om mijn contract te verlengen. De club is tevreden, ik voel me hier goed, eigenlijk klopt alles. Het is een mooie plek en een mooie club om mezelf verder te ontwikkelen, dus daar gaan we voor.”

Ben jij er morgen ook bij om onze mannen aan te moedigen? Bemachtig hier je tickets.