FC Eindhoven bekert verder na 0-4 overwinning

Blauw-Witten plaatsen zich voor de Tweede Ronde van de TOTO KNVB Beker

FC Eindhoven heeft dinsdagavond de tweede ronde van de TOTO KNVB Beker bereikt ten koste van Tweededivisionist Rijnsburgse Boys. Op Sportpark Middelmors werd het 0-4 voor de ploeg van Ernie Brandts. Alle treffers vielen na rust en kwamen op naam van Samy Bourard (2x), Kaj de Rooij en Flor Van Den Eynden.

In de openingsfase van de wedstrijd had FC Eindhoven het meeste balbezit en probeerden de Rijnsburgers er op de counter uit te komen. Dit leverde geen mogelijkheden op voor beide ploegen. Daarna kwam Rijnsburgse Boys er gevaarlijk uit via Dani van der Moot en Joël Tillema. Laatstgenoemde stond volledig vrij, maar had teveel tijd nodig om de bal te controleren.
Tien minuten voor de pauze kwam de wedstrijd los en kregen beide ploegen enkele goede kansen. Zo leek Rijnsburgse Boys op voorsprong te komen. Het net bewoog, maar Anthony van Dongen kopte in het zijnet.
Enkele minuten kreeg ook FC Eindhoven een mogelijkheid. Een mooie aanval via Rigino Cicilia en Samy Bourard werd niet afgerond door Kaj de Rooij. De jonge aanvaller vond de Rijnsburgse doelman Richard van Nieuwkoop op zijn pad.
Vervolgens schoot Dani van der Moot net naast voor Rijnsburgse Boys. Aan de andere kant schoot Alvin Daniëls uit de tegenaanval voorlangs het Rijnsburgse doel.
Vlak voor rust later werd Kaj de Rooij opnieuw gevaarlijk nadat hij de bal naast werkte na een voorzet van Alvin Daniëls.

Na rust tapte FC Eindhoven uit een ander vaatje en kwam feller uit de kleedkamer. Al snel kreeg het loon naar werken kwam op voorsprong via Kaj de Rooij. De jonge Bestenaar slalomde door de Rijnsburgse verdediging en schoot prima raak: 0-1.
Vervolgens kwam FC Eindhoven opnieuw gevaarlijk in het zestienmetergebied van de tegenstander. Alvin Daniëls schoot de bal rakelings voorlangs. Daarna werd Rijnsbrugse Boys gevaarlijk na opnieuw een prima aanval. Eindstation Dani van der Moot schoot in kansrijke positie hoog over.
Twintig minuten voor tijd kwamen de Blauw-Witten op 0-2. Flor van den Eynden maakt zijn eerste doelpunt voor FC Eindhoven door een voorzet van Samy Bourard binnen te koppen.
Kort daarna werd het 0-3 voor de ploeg van Ernie Brandts. Ditmaal scoorde Samy Bourard die, na een prachtig hakje van Kaj de Rooij, rustig afrondde. Niet veel later maakte de Belg zijn tweede van de avond. Een fraai doelpunt van de middenvelder die, na een voorzet van Alvin Daniëls, wist te scoren met zijn hoofd.
Invaller Byron Burgering kreeg nog een mogelijkheid in de slotminuten van de wedstrijd, maar de rappe aanvaller vond de Rijnsburgse doelman op zijn pad. Daarna leek Rijnsburgse Boys nog een eretreffer te maken maar Ruud Swinkels redde net op tijd. Hierdoor bleef de stand 0-4 in het voordeel van de Blauw-Witten en plaatste de ploeg zich voor de volgende ronde.

Komende vrijdag, 1 november, speelt FC Eindhoven, in de Keuken Kampioen Divisie, in het Jan Louwers Stadion tegen Jong AZ. aanvang 20.00 uur. Voor deze wedstrijd geldt een stapelkorting. Hoe meer kaarten, hoe meer korting.

• 2+ tickets : 10% korting
• 5+ tickets : 20% korting
• 8+ tickets : 30% korting

Bestel je tickets via www.fc-eindhoven.nl/tickets

Rijnsburgse Boys – FC Eindhoven 0-4 (0-0) 50. Kaj de Rooij 0-1, 71. Flor Van Den Eynden 0-2, 73. Samy Bourard 0-3, 75. Samy Bourard 0-4. Scheidsrechter: Erwin Blank. Geel: Thomas Bakker, Dani van der Moot (Rijnsburgse Boys), Karim Essikal (FC Eindhoven).

Rijnsburgse Boys: Van Nieuwkoop; Bakker, Strooker, Ros (81. Magan), Spruijt (86. Knol), Zeijlmans, Koomen, Tillema, Van der Moot, Van Dongen, Schet (71. Zeldenrust).
FC Eindhoven: Swinkels; Seedorf (81. Vermeulen), Van Den Eynden, Biemans, Makasi; Faber, Bourard, Essikal; Daniëls, Cicilia (76. Roseboom), De Rooij (86. Burgering).

Fotografie: Hans Heemskerk