FC Eindhoven gaat voor vijfde thuiszege op rij

FC Eindhoven – Jong Ajax

Vrijdagavond staat de twaalfde wedstrijd van het seizoen op het programma. In het eigen Jan Louwers Stadion is Jong Ajax om 20:00 uur de tegenstander.

Vorige week speelde FC Eindhoven op De Vijverberg tegen De Graafschap. In de eerste helft kreeg FC Eindhoven via onder anderen Jasper Dahlhaus en Joey Sleegers de beste kansen op een openingstreffer. Na rust was het vooral De Graafschap dat het spel bepaalde. De Superboeren hadden veelal de bal en dwong zodoende enkele goede kansen af. Mede dankzij het goede verdedigende werk en enkele puike reddingen van doelman Nigel Bertrams, bleef de ploeg op de been. FC Eindhoven hield stand en nam een knap punt mee vanuit Doetinchem.

Deze week dus de wedstrijd tegen Jong Ajax. De ploeg van trainer John Heitinga staat op een negende plaats in de Keuken Kampioen Divisie. Één plekje onder FC Eindhoven. Na een stroeve seizoensstart waarin slechts drie punten uit de eerste vijf duels behaald werden, begon de ploeg wat beter te draaien. Zo werd NAC Breda in eigen huis met 6-3 verslagen en won de beloftenploeg met 2-4 in en tegen Almere. Met Max de Waal en Naci Ünüvar hebben de Amsterdammers twee echte smaakmakers in huis. Max de Waal wist tot nu toe acht maal het net te vinden, terwijl Ünüvar met vijf doelpunten en 3 assists net zo waardevol is voor zijn ploeg.

Vorig seizoen werd Jong Ajax in eigen huis nog knap met 3-0 verslagen. In de eerste helft kregen de bezoekers via een penalty de uitgelezen mogelijkheid om op voorsprong te komen. Kenneth Taylor ging achter de bal staan, maar Ruud Swinkels wist (niet voor het eerst) de strafschop te stoppen. In de tweede helft opende Iker Pozo namens FC Eindhoven de score. Later werd via Maarten Peijnenburg en Jacky Donkor de score uitgebreid naar 3-0.

FC Eindhoven zal voor deze wedstrijd weer een beroep kunnen doen op Charles-Andreas Brym en Enrico Hernández. Beide heren zijn weer inzetbaar na hun interlandperiodes namens Canada en El Salvador. De wedstrijd van morgen staat onder leiding van Clay Ruperti. Tickets voor de wedstrijd zijn nog beschikbaar via deze link! Niet in het stadion? Dan is de wedstrijd live te volgen via het schakelkanaal op ESPN.