FC Eindhoven gaat werken met scoutingssysteem AKARI Analytics

De komende jaren gaat FC Eindhoven samenwerken met AKARI Analytics. Dit scoutingssysteem brengt het gebruik van data terug naar FC Eindhoven en is uniek in Nederland. Met dit systeem heeft FC Eindhoven een nieuwe stap gezet in het technische beleid.

AKARI Analytics is afkomstig uit België en gaat FC Eindhoven ondersteunen in het in beeld brengen van jonge talenten met een hoog potentieel. Het systeem bekijkt aan de hand van data welke spelers per positie passen binnen de spelersgroep en de speelstijl van FC Eindhoven.

Technisch manager Marc Scheepers is enthousiast over de nieuwe samenwerking: “We hebben lang gezocht naar een geschikt systeem en hebben dat met AKARI Analytics gevonden. Op deze manier hebben we op een innovatieve manier een nieuwe professionaliseringsslag gemaakt bij FC Eindhoven. Het eerste doel is om voor het nieuwe seizoen een kwalitatief goede selectie te formeren met een beperkt budget.”