FC Eindhoven lanceert eigen app voor supporters

een clubapp waar nieuws, tickets, shop en meer samenkomt

FC Eindhoven start direct met een clubapp waar nieuws, tickets, shop en meer samenkomt. Ook is het mogelijk om met deze app toegang tot het stadion te krijgen bij thuiswedstrijden, in eerste instantie is deze functie in de FCE App alleen voor seizoenkaarthouders toegankelijk.

Pilot App
De FCE App is minimaal tot het einde van dit seizoen te gebruiken. Onderdeel van dit traject is het werken met Identity Based Access (IBA), een pilot vanuit de KNVB waaraan FC Eindhoven en andere betaald voetbal organisaties meedoen. Tijdens deze pilot wordt onderzocht of het digitale toegangsbewijs in de app de traditionele toegangskaart kan vervangen. Uiteraard blijft de fysieke seizoenkaart geldig als toegangsbewijs bij thuiswedstrijden.

Digitale toegang
Digitale toegang via de FCE App maakt toegang tot het Jan Louwers Stadion gemakkelijker, gastvrijer en veiliger. De app werkt vooralsnog alleen voor seizoenkaarten, maar zal gedurende het seizoen ook worden ingezet voor losse toegangskaarten.

Uitleg
De FCE App is te downloaden via Appstore of de PlayStore. Na het downloaden dient de supporter zich eenmalig te identificeren middels het scannen van een geldig identiteitsbewijs. Op deze wijze weet FC Eindhoven wie er daadwerkelijk in het stadion aanwezig is waardoor het beter de veiligheid van alle supporters kan waarborgen. Bekijk hier de video en de veel gestelde vragen waarbij stapsgewijs wordt uitgelegd hoe de seizoenkaarthouder zich kan registreren en hoe de app werkt.

Privacy
De persoonsgegevens staan in een digitale kluis op de telefoon van de gebruiker en worden dus niet opgeslagen in een grote database. FC Eindhoven ontvangt enkel de gegevens waar jij vooraf toestemming voor hebt gegeven. De club mag deze gegevens niet ongevraagd delen met externe partijen of sponsors.

Hybride
In eerste instantie zal FC Eindhoven de app hybride gaan invoeren waardoor toegang tot het stadion zowel met de FCE App als met de seizoenkaart mogelijk is. Een voordeel voor supporters is onder meer dat kaarten eenvoudig via de app kunnen worden toegewezen aan vrienden of familie. Deze persoon kan de kaart voor een desbetreffende wedstrijd op zijn of haar naam zetten. Een ander voordeel is, dat je het toegangsbewijs voor het Jan Louwers Stadion altijd bij de hand hebt. Ook staat de app vol wedstrijdinformatie en clubnieuws.

Toewijzen
De seizoenkaart die je voor anderen hebt aangeschaft, kun je makkelijk overhevelen vanuit jouw app als koper naar je medebezoeker (seizoenkaarthouder). Deze persoon kan dan de hele kaart op zijn eigen naam zetten. Omdat de kaart in de app wordt opgedeeld in een ticket voor elke wedstrijd, is het als je niet zelf naar een wedstrijd gaat (op die kaart), alleen nodig om het ticket voor díe wedstrijd te delen. De hele kaart delen, zoals dat fysiek gaat, is dan dus niet nodig. Hou je ook een seizoenkaart in je app (zonder dat deze op jouw eigen naam staat) dan kun je inderdaad voor elk(e) wedstrijd(ticket) kiezen of je deze op je eigen naam zet of met iemand anders deelt. De hele kaart delen, zoals dat fysiek gaat, is dan dus niet nodig.

Voor ouders met kinderen die nog geen smartphone hebben, is het mogelijk een begeleiderskaart (companionticket) toe te voegen binnen de app. Supporters met meerdere seizoenkaarten kunnen één kaart op hun eigen naam registreren via de FCE App en de overige kaart(en) per wedstrijd toewijzen aan andere app-gebruikers die deze voor een desbetreffende wedstrijd op hun naam kunnen zetten via de FCE App.