FC Eindhoven maakt zich klaar voor een uitwedstrijd tegen TOP Oss

De laatste periode lijkt pas net begonnen te zijn, maar toch staat vrijdag de vierde wedstrijd alweer voor de deur. Vrijdagavond om 20.00 uur betreden we het veld van het Frans Heesen Stadion voor een duel tegen TOP Oss. Momenteel staat FC Eindhoven 9 punten los van deze tegenstander. Zal het een avond worden waarin het gat vergroot wordt naar een verschil van 12 punten? Daar gaan de Blauwwitten voor strijden.

Gebaseerd op het puntenverschil lijkt FC Eindhoven in het voordeel te zijn, maar er zijn meer interessante statistieken en feiten die betrekking hebben tot het aankomende duel. TOP Oss kan voor het eerst sinds het seizoen 1994-1995 drie opeenvolgende wedstrijden tegen FC Eindhoven de nul houden in de Keuken Kampioen Divisie. De laatste keer dat Eindhoven in competitieverband scoorde op Oss’ grondgebied was op 14 oktober 2022. Toen namen de Eindhovenaren met een 1-2 op het scorebord 3 punten mee terug naar het Jan Louwers Stadion..

Dit seizoen heeft TOP Oss zes van de vijftien thuiswedstrijden gewonnen, met negen nederlagen. Hun laatste seizoen met meer thuisoverwinningen was 2020/21, toen lukte het ze om acht keer de winst binnen te tikken. Een goed teken voor aankomende vrijdag is dat FC Eindhoven dit seizoen het grootste deel van de punten buitenshuis heeft behaald, namelijk maar liefst 58% van hun totale punten (22 van de 38 punten) afkomstig van uitwedstrijden.

Op het gebied van individuele prestaties op het veld hebben we de volgende twee feiten op een rijtje gezet. Bij FC Eindhoven heeft Ozan Kökcü dit kalenderjaar in de Keuken Kampioen Divisie 14 kansen gecreëerd uit corners en vrije trappen, wat alleen wordt overtroffen door Dominik Janosek. Aan de andere kant blijkt TOP Oss een sterke bank te hebben, aangezien alleen bij Jong FC Utrecht dit seizoen een groter percentage van de doelpogingen afkomstig is van invallers (24%) dan bij TOP Oss (23%).

Ben jij er vrijdagavond bij om de Eindhovenaren te supporten, terwijl ze de strijd aangaan met TOP Oss op hun eigen grond. Koop je tickets nu hier!