FC Eindhoven O16 kampioen!

Afgelopen weekend zijn onze academyteams weer in actie gekomen met als hoogtepunt het kampioenschap van de O16! Benieuwd hoe het deze ploegen is vergaan? Dat lees je in deze wekelijks terugkerende rubriek, waarin we terugkijken naar de resultaten van het afgelopen weekend.

FCE O12 verliest
Voor de O12 van FC Eindhoven stond een moeilijke uitwedstrijd tegen ADO Den Haag op het programma. De Thuisploeg was de bovenliggende partij en had de meeste kansen. Zij wisten uiteindelijk twee keer te scoren en bepaalde hiermee de eindstand van 2-0 in het voordeel van ADO.

FCE O13 wint ruim
Afgelopen zaterdag speelde de O13 een thuiswedstrijd tegen Roda JC. FC Eindhoven begint erg sterk aan de wedstrijd, Navy Lamey weet al na 5 minuten te scoren op aangeven van Rayaan el Kordi. Snel daarna kan Rayaan zelf binnenschieten voor de 2-0 door een assist van Ravion Kortijn. Binnen de eerst 20 minuten komt de O13 zelfs op een voorsprong van 3-0 door een goal van Alessandro Pino. FC Eindhoven weet de score uit te breiden tot een 5-0 voorsprong door doelpunten van Dylano Noijen en Ravion. Uiteindelijk weet Roda JC nog iets terug te doen. De wedstrijd eindigt in een ruime overwinning van 5-1.

FCE O14 verliest in Limburg
De O14 reisde afgelopen weekend af naar Maastricht voor een wedstrijd tegen MVV. Het bleek een moeilijke wedstrijd te zijn voor de jongens van FC Eindhoven. De wedstrijd werd met 3-1 verloren. Noel Zwennicker was de enige doelpuntenmaker voor de Blauw-witten.

FCE O15 wint gemakkelijk
Afgelopen weekend speelde de O15 van FC Eindhoven een competitiewedstrijd tegen DHC. Igor Sanders was de speler van de wedstrijd door een hattrick te maken. Ook wist Thijs Muller voor FC Eindhoven binnen te schieten. Luca Castro speler van de O14 heeft zich erg positief laten zien door 2 goals te maken. De wedstrijd eindigt in een gemakkelijke overwinning van 6-0.

FCE O16 kampioen!
De O16 van FC Eindhoven heeft zichzelf bekroond tot kampioen dankzij een gelijkspel tegen Quick Boys. Owen Renfrum wist op aangeven van Ries Middelkoop de bal tegen het net te schieten. De wedstrijd eindigde in een 1-1 gelijkspel. Met nog een wedstrijd te spelen is de O16 onder leiding van Kenneth Cicilia gepromoveerd naar de derde divisie. FC Eindhoven weet concurrenten als Roda JC, JVOZ en Almere City achter zich te houden.

FCE O17 wint nipt
FC Eindhoven speelde afgelopen zaterdag een thuiswedstrijd tegen TOGB. De O17 kwamen al vroeg in de wedstrijd op achterstand. De Blauw-witten wisten de wedstrijd om te draaien en de 1-1 te maken. In de slotfase nam Brent Nas de winnende treffer voor zijn rekening. De wedstrijd wordt met 2-1 gewonnen.

FCE O21 speelt gelijk
Zaterdagmiddag trapte FC Eindhoven af tegen Westlandia. FC Eindhoven wist al vroeg op voorsprong te komen door een goal van Sam Oonincx. Westlandia wist nog voor rust de wedstrijd om te draaien en bepaalde de ruststand van 2-1. In de tweede helft weet FC Eindhoven aan te dringen en een aantal grote kansen te creëren. In de slotfase scoort Sam zijn tweede goal van de middag door een goede voorzet van Garvin Gachangi. De wedstrijd eindigt in een 2-2 gelijkspel.