FC Eindhoven O17 promoveert naar divisie 2!

Afgelopen weekend zijn alle jeugdteams weer in actie gekomen. Benieuwd hoe het deze ploegen is vergaan? Dat lees je in deze wekelijks terugkerende rubriek, waarin we terugkijken naar de resultaten van het afgelopen weekend.

FCE O12 verdeelt de punten
Afgelopen zaterdag speelde de O12 een competitiewedstrijd tegen De Graafschap. De wedstrijd ging gelijk op en beide ploegen kwamen tot goede kansen. Romijn Houben maakte voor de Blauwwitten het enige doelpunt. Dit was helaas niet genoeg voor de drie punten. De Graafschap wist nog de terechte gelijkmaker te maken.

FCE O13 verliest oefenduel
De O13 van FC Eindhoven reisde afgelopen weekend af naar België voor een oefenwedstrijd tegen Club Brugge. De wedstrijd werd gespeeld in vier helften van twintig minuten. In de eerste drie helften kreeg FC Eindhoven telkens één doelpunt tegen. De wedstrijd eindigde daarom in een 3-0 nederlaag.

FCE O14 wint doelpuntrijke wedstrijd
FC Eindhoven O14 speelde afgelopen weekend een competitiewedstrijd tegen Roda JC O14. De Eindhovenaren begonnen niet scherp aan de wedstrijd en stonden na acht minuten al met 1-0 achter. Na de tegentreffer herpakte FC Eindhoven zich en wist de rust in te gaan met een 1-2 voorsprong door doelpunten van Ryan Meyer en Djaliel el Kadmiri. Na de rust kwam Roda JC op een 3-2 voorsprong. Edson Guimaraes maakte op aangeven van Ibrahim Gunyar de gelijkmaker. De Blauwwitten kwamen daarna opnieuw op voorsprong door een tweede doelpunt van Ryan. Toch wist Roda weer de gelijkmaker binnen te schieten. In de laatste minuut maakte Krein Stekhuizen het laatste doelpunt van de wedstrijd. De knotsgekke wedstrijd werd met 4-5 gewonnen.

FCE O15 verliest competitiewedstrijd
Afgelopen weekend speelde de O15 van FC Eindhoven tegen Spijkenisse O15. In de eerste helft kwamen beide teams tot kansen maar wisten deze niet te benutten. Na de rust maakte Spijkenisse twee doelpunten uit standaard situaties. De wedstrijd werd uiteindelijk met 0-3 verloren.

FCE O16 verliest nipt
De O16 van FC Eindhoven nam het afgelopen weekend op tegen de O16 van FC Volendam. De Eindhovenaren kwamen na vijf minuten al op een 0-1 achterstand. Gedion Constancia maakte voor de Blauwwitten de gelijkmaker. Kort voor rust kwam Volendam toch weer op voorsprong. Na de rust schoot FC Eindhoven de 2-2 binnen. Toch kwam Volendam voor de derde keer op voorsprong. Evan Driessen maakte voor de Eindhovenaren weer de gelijkmaker. Net voor het einde van de wedstrijd scoorde Volendam het laatste doelpunt van de wedstrijd. Eindstand: 3-4.

FCE O17 promoveert naar 2e divisie!
Afgelopen zaterdag speelde de O17 zijn laatste competitiewedstrijd van dit seizoen tegen Quick. In de eerste helft werden er goede kansen gecreëerd maar deze werden niet benut. In de tweede helft kwamen de Blauwwitten op voorsprong door een doelpunt van Brent Nas op aangeven van Justin Figaroa. Aan het eind van de wedstrijd breidde Gedion Constancia de voorsprong uit door een assist van Jayden Wijnhof. De wedstrijd werd met 2-0 gewonnen. Door deze overwinning eindigde de O17 op de tweede plaatst waardoor promotie werd vastgesteld.

FCE O18 verliest in Deventer
FC Eindhoven O18 speelde afgelopen weekend een uitwedstrijd tegen Go Ahead Eagles. De Blauwwitten begonnen sterk aan de wedstrijd en kwamen in de eerste helft op voorsprong door een doelpunt van Joep van den Berk. Na de rust werd Go Ahead Eagles sterker en creëerde een aantal grote kansen. Go Ahead wist uiteindelijk drie van deze kansen te benutten. De wedstrijd werd met 3-1 verloren.

FCE O21 wint laatste competitiewedstrijd
De O21 van FC Eindhoven speelde afgelopen zaterdag in het Jan Louwers Stadion tegen Hercules. De Blauwwitten kwamen al vroeg op achterstand door een doelpunt van Hercules. Jordy Huybers draaide met twee doelpunten de wedstrijd om. De voorsprong werd voor rust uitgebreid door een doelpunt van Nick Brenneis. Na de rust bleef FC Eindhoven kansen creëren. Mike van Dooren schoot knap de 4-1 binnen. Hercules maakte op het einde van de wedstrijd vanuit een vrijetrap nog de 4-2 en bepaalde hiermee ook de eindstand.

FCE O12 speelt KV Kortrijk Spurs Cup
Afgelopen zondag speelde de O12 een toernooi bij KV Kortrijk in België. FC Eindhoven deed mee met twee teams. Het toernooi werd in een 8V8 format gespeeld met Belgische en Nederlandse topploegen. Team Blauw werd vierde in poule B en team Wit werd eerste in poule F. Hierdoor plaatste team Blauw zich in poule 8 en team Wit in poule 1. In de finales werd team Blauw uiteindelijk 31e en team Wit vijfde.