FC Eindhoven speelt gelijk tegen Borussia Dortmund u23

Rigino Cicilia scoort gelijkmaker

Na twee nederlagen en een overwinning in de voorbereiding, speelde FC Eindhoven op woensdagavond in Duitsland gelijk tegen Borussia Dortmund U23. Rigino Cicilia wist het net te vinden namens de Blauw-Witten.

De beginfase van de eerste helft speelde zich voornamelijk af op de eigen helft van FC Eindhoven. Al snel moest Niels Raaijmakers zich klaarmaken voor een invalbeurt, nadat Maarten Peijnenburg geblesseerd het veld moest verlaten. Kort daarna werd Menno Bergsen verslagen door een schot van Chris Führich, 1-0.

Na de tegentreffer kwam FC Eindhoven meer in de wedstrijd en liet zich enkele keren voor het doel van de Duitsers zien. Zo schoot Karim Essikal van afstand, maar redde de Duitse doelman. Vervolgens kopte Jort van der Sande op de lat na een scherp aangesneden vrije trap van Branco van den Boomen. Daarna zette Alvin Daniëls goed door, maar wist Jort van der Sande vervolgens geen schot op doel te produceren. Ruststand: 1-0.

Tien minuten na rust kwam FC Eindhoven op gelijke hoogte door een doelpunt van invaller Rigino Cicilia. De spits zette goed door, waarna hij een fout van de Duitse doelman kon afstraffen. Kort daarna moest FC Eindhoven oppassen voor een nieuwe achterstand, nadat FC Eindhoven de bal niet goed weg kreeg. Uiteindelijk hield de Blauw-Witte verdediging stand.

Daarna slonken de kansen voor beide ploegen, al raakte Borussia Dortmund nog de paal achter Menno Bergsen. Zo bleef de eindstand 1-1 in Duitsland. Aankomende zaterdag staat de volgende oefenwedstrijd alweer op het programma wanneer FC Eindhoven in het Covebo Stadion – De Koel aantreedt tegen VVV-Venlo. Aanvang van deze wedstrijd is 16.00 u., tickets zijn verkrijgbaar aan de kassa’s van het stadion.

Borussia Dortmund U23 – FC Eindhoven 1-1 (1-0): 10. Chris Führich 1-0, 55. Rigino Cicilia 1-1.

FC Eindhoven: Bergsen, Seedorf, Peijnenburg (7. Raaijmakers), de Roos, Zé Pedro, Essikal, Bourard, van den Boomen (46. Burgering), Lopes, van der Sande (46. Cicilia), Daniëls (76. Vermeulen).

Fotografie: Johan Manders