FC Eindhoven start voorbereiding met gelijkspel

RKSV Nuenen en FC Eindhoven spelen met 2-2 gelijk

FC Eindhoven heeft de eerste wedstrijd in de voorbereiding gelijkgespeeld tegen RKSV Nuenen. In de eerste helft zorgden Jason Bourdouxhe en Joey Sleegers voor een 2-0 voorsprong. Na rust werd de voorsprong in de slotfase uit handen gegeven en kwam de thuisploeg langszij: 2-2.

Trainer Rob Penders startte in de eerste helft met een basis waarin veel vaste namen van vorig seizoen in voor kwamen. Jort Borgmans, David Janssen en Jordy Huybers waren daarin relatief nieuw.

In de openingsfase werd de thuisploeg teruggedrongen en zocht FC Eindhoven de openingstreffer. Die werd gevonden via Jason Bourdouxhe die de bal van Jort van der Sande ontvang en de bal in de verre hoek schoof. Daarna bleef FCE op zoek naar een doelpunt. Joey Sleegers maakte tegen het half uur een prachtige 0-2. De buitenspeler snelde langs de verdediging van RKSV Nuenen en lobde de bal over de doelman.

Na rust verving Penders acht van de elf spelers. Zo kregen verschillende spelers uit de FCE Randstad Academy speelminuten. In minuut 58 moest de doelman van Nuenen een schot van Pieter Bogaers lossen, Dave de Meij en Brian De Keersmaecker waren in de buurt maar wisten niet te profiteren.

Met nog iets meer dan een kwartier te spelen kwam Nuenen op 1-2, Max Verkuyl kopte raak. Ongeveer tien minuten later werd het 2-2. Doelman Jort Borgmans moest lossen waardoor Niek van Oirschot kon profiteren. Eindstand: 2-2.

Aanstaande dinsdag geven de Blauw-Witten de oefencampagne een vervolg, dan gaat FCE op bezoek bij stadsgenoot RKVV Brabantia. De wedstrijd is gratis toegankelijk zonder testuitslag, wel vragen we eenieder 1,5 meter afstand te houden. Graag tot dan!

RKSV Nuenen – FC Eindhoven 2-2 (0-2) 18. Jason Bourdouxhe 0-1, 30. Joey Sleegers 0-2, 72. Max Verkuyl 1-2, Niek van Oirschot 2-2.

FC Eindhoven: Borgmans; D. Janssen (46. Vermeulen), Amevor (46. Van den Bos), Peijnenburg (J. Janssen), Bogaers (70. Huybers); Van Son (46. Smeins), Huybers (46. De Keersmaecker), Van Rosmalen (70. Bourdouxhe); Bourdouxhe (46. Azzagari), Van der Sande (46. De Meij), Sleegers (46. Hurkmans).

Fotografie: Pro Shots | Thomas Bakker