FC Eindhoven verliest in Oss

TOP Oss wint met 3-1

Het bezoek van FC Eindhoven aan Oss heeft geen punten opgeleverd. De wedstrijd tegen TOP Oss werd met 3-1 verloren. Kaj de Rooij maakt bij een 1-0 achterstand de enige treffer van de Eindhovenaren.

De Blauw-Witten stichtten het eerste gevaar van de wedstrijd. Kaj de Rooij kapte zich in het zestienmetergebied vrij, maar vond doelman Damien Perquis op zijn pad. Even later kopte Rigino Cicilia een voorzet van Kaj de Rooij in de handen van de Franse doelman.
Met ongeveer twintig minuten op de klok kwam TOP Oss op voorsprong. De Ossenaren kregen een vrije trap op de rand van het zestienmetergebied na een overtreding. Philippe Rommens schoot via de muur binnen en liet Ruud Swinkels daarmee kansloos.

Samy Bourard nam na het doelpunt het doel van TOP Oss onder vuur, maar Damien Perquis kon de bal makkelijk keren.
Even later probeerde Karim Essikal het ook van afstand, maar opnieuw keerde de doelman de inzet. Rigino Cicilia kon daarna bijna profiteren in de rebound. Aan de andere kant moest ook Ruud Swinkels ingrijpen na een schot van Phillipe Rommens.

In de 28e minuuut kwam FC Eindhoven op gelijke hoogte na een prachtig doelpunt. Alvin Daniëls gaf voor waarna Kaj de Rooij kon afronden na een overstapje van Marcelo Lopes. Enkele minuten later had Rigino Cicilia dé kans op de voorsprong, maar hij schoot hoog over. TOP Oss doelman Damien Perquis keerde de inzet van Marcelo Lopes waarna de rebound voor de voeten van de spits belandde.

In de slotfase van de eerste helft was Alvin Daniëls dreigend via een mooie actie. Zijn schot van afstand ging vervolgens over. Even later kwam TOP Oss uit het niets op voorsprong. Na een fout van Maarten Peijnenburg kon Giovanni Büttner profiteren, 2-1.

Na de pauze moest Ruud Swinkels al snel in actie komen. De Eindhovense doelman keerde een inzet van Cas Peters.
Tien minuten na rust kwam de thuisploeg op 3-1. Giovanni Büttner, die na een lange pass van doelman Damien Perquis koel afrondde, scoorde zijn tweede doelpunt van de avond.
Vervolgens had FC Eindhoven een overwicht in het balbezit, maar kwam de ploeg van Ernie Brandts moeilijk door de verdediging van TOP Oss heen. Na een hoekschop werden de Blauw-Witten wel gevaarlijk via Rigino Cicilia die in de handen van de doelman kopte.
FC Eindhoven was dicht bij een tweede treffer na een mooie actie van Kaj de Rooij. Na een mooie actie langs de zijlijn bracht hij de bal voor op Rigino Cicilia. Rick Stuy van den Herik doorzag het gevaar en gleed de bal bijna in eigen doel. De aanvoerder van de Ossenaren verwerkte de bal net op tijd voordat Rigino Cicilia de kans kreeg.

Volgende week vrijdag speelt FC Eindhoven in het Jan Louwers Stadion tegen FC Volendam. Het duel tegen het ‘Andere Oranje’ begint om 20.00 uur. Kaarten voor deze wedstrijd zijn verkrijgbaar via www.fc-eindhoven.nl/tickets

TOP Oss – FC Eindhoven 3-1 (2-1) 19. Philippe Rommens 1-0, 29. Kaj de Rooij 1-1, 39. Giovanni Büttner 2-1, 55. Giovanni Büttner 3-1. Scheidsrechter: Erwin Blank. Geel: Philippe Rommens, Cas Peters (TOP Oss), Flor Van Den Eynden (FC Eindhoven). Aantal Toeschouwers: 1189.

TOP Oss: Perquis; Asmelash, Piqué, Stuy van den Herik, Fleuren; Kaak, Hettinga, Overgoor; Büttner (88. Stroo), Peters (68. Celik), P. Rommens.
FC Eindhoven: Swinkels; Vermeulen, Peijnenburg (66. Van Den Eynden), Biemans, Makasi; Lopes (72. Roseboom), Bourard, Essikal; Daniëls (77. Smeins), Cicilia, De Rooij.

Fotografie: Johan Manders