FC Eindhoven vrijdagavond op bezoek in de provinciehoofdstad

Voorbeschouwing FC Den Bosch – FC Eindhoven

Op vrijdagavond vervolgen de mannen van Rob Penders de competitie uit bij FC Den Bosch. In de provinciehoofdstad staat de wedstrijd onder leiding van scheidsrechter Timmer, om 20.00 uur wordt er afgetrapt.

De Blauw-Witten uit Eindhoven boekten in aanloop naar het duel met FC Den Bosch een mooie overwinning op Jong FC Utrecht. In de tweede helft scoorde FCE via Jort van der Sande, Charles-Andreas Brym (2x) en Joey Sleegers waardoor er na 90 minuten en extra tijd een 4-0 eindstand op het scorebord stond. “De eerste helft vond ik vrij matig”, zegt hoofdtrainer Rob Penders. “We hadden zomaar op achterstand kunnen komen. In de tweede helft kregen we meer grip en heb ik wel genoten.”

Mede dankzij deze overwinning verstevigde FC Eindhoven zijn positie op de ranglijst. Waar de Eindhovenaren de achtste plaats bezetten met 35 punten zien we FC Den Bosch terug op een twaalfde positie met 26 punten. De Bosschenaren wisselen uitstekende resultaten af met flinke nederlagen dit seizoen. Zo werd onder andere gewonnen van De Graafschap (2-1) maar ging de ploeg van Jack de Gier hard onderuit tegen NAC Breda (0-5) en Excelsior (0-5). De laatste zes wedstrijden wist FC Den Bosch niet te winnen, maar ruimte voor enige onderschatting is er niet bij de ploeg van Penders. “Wij kennen het belang van deze wedstrijd, we zien Den Bosch toch ook wel als concurrent voor de Play-Offs. Den Bosch heeft goede spelers en een goede organisatie, daar winnen wij niet zomaar van. Wij hebben de kwaliteiten om het tegenstanders heel erg moeilijk te maken en ik verwacht dat we dat aankomende vrijdag ook kunnen.”

Traditioneel heeft FC Eindhoven het vaak lastig op bezoek in De Vliert. De laatste overwinning dateert van het seizoen 2016-2017 toen met 0-2 werd gewonnen. Doelpunten van Fries Deschilder en Alemão beslisten die wedstrijd. De laatste twee seizoenen eindigde het onderlinge duel in Den Bosch in 1-1. Thuis doet FC Eindhoven het vaak beter, zo bleven de drie punten eerder dit seizoen in Eindhoven dankzij een schitterende afstandspegel van Joey Sleegers.

Sinds vorige week kan Rob Penders beschikken over nieuwkomer Matthias Verreth. De Belgische middenvelder komt dit half jaar uit voor FC Eindhoven en was afgelopen vrijdag meteen goed voor een assist. “Dat is een jongen die snel inzetbaar is, hij heeft een bepaald niveau en ritme. Ik verwacht daar wel wat van ja.” Daarnaast keert Maarten Peijnenburg weer terug in de wedstrijdselectie. Valentino Vermeulen zit een uitsluiting van een wedstrijd uit vanwege zijn vijfde gele kaart.

Bekijk hieronder het hele interview met hoofdtrainer Rob Penders in aanloop naar de wedstrijd tegen FC Den Bosch.