FC Eindhoven zegt spelerscontracten formeel op

FC Eindhoven heeft volgens de richtlijnen van de CAO een aantal aflopende contracten van spelers formeel opgezegd. Met sommige spelers gaat de club direct in gesprek over een langer verblijf, voor andere spelers wordt de komende periode gebruikt voor een definitief besluit.

Technisch manager Marc Scheepers: “Deze winter hebben we het contract van onze hoofdtrainer Ernie Brandts verlengd met het oog op de continuïteit binnen de technisch staf. Ook binnen de spelers groep willen we graag vastigheden behouden. Met Samy Bourard, Karim Essikal, Jay Idzes en Marcelo Lopes hebben we de intentie om door te gaan en zijn we in gesprek voor een langer verblijf. Ook met Ruud Swinkels en Zé Pedro willen we langer door, de opties in hun contracten zijn gelicht.”

“De komende periode zullen we benutten om te kijken naar de andere spelers met een aflopend contract om te kijken of zij in aanmerking komen voor een verlenging,” zegt Scheepers. “Het gaat hier om Thom Jonkerman, Jarno Janssen, Collin Seedorf, Moses Makasi, Alvin Daniëls en Rigino Cicilia. De formele opzegging betekent dus niet in alle gevallen dat de samenwerking definitief wordt beëindigd.”

“Het is een moeilijke periode waar we in zitten, er valt nu weinig te zeggen over de situatie. Het is erg risicovol om nu bepaalde beslissingen te nemen over contracten,” aldus Scheepers. “We staan in nauw contact met onze spelers over de huidige situatie omtrent het coronavirus, maar zeker ook over de toekomst. We bereiden ons voor op verschillende scenario’s om zo te kunnen werken aan de toekomst van de club.”