FC Volendam laatste testcase in aanloop naar Play-Offs

Voorbeschouwing FC Volendam – FC Eindhoven

Vrijdag neemt FC Eindhoven het op tegen de nummer 2 van de competitie FC Volendam. De Blauwwitten willen in de topper het goede gevoel van afgelopen vrijdag meenemen om de derde plek veilig te stellen. De wedstrijd begint om 20:00 uur en staat onder leiding van de scheidsrechter Dieperink.

De wedstrijd tegen kersvers kampioen FC Emmen werd afgelopen vrijdag met 1-0 gewonnen. Net als eerder dit seizoen scoorde Jasper Dahlhaus het winnende doelpunt. Al na twee minuten scoorde de linkervleugelverdediger, na een prachtige pass van Maarten Peijnenburg, met een hard schot in de verre hoek. FC Eindhoven was hierna de gehele eerste helft de betere partij maar wist niet door te drukken. Kansen werden gemist door Charles-Andreas Brym, Jens van Son en Joey Sleegers. Aan de andere kant kon Nigel Bertrams een doelpunt voorkomen van de doorgebroken Reda Karchouch. In de tweede helft werden de Emmenaren sterker. Tot grote kansen kwamen ze echter nauwelijks. Hierdoor wist FC Eindhoven voor de tweede keer in één seizoen van FC Emmen te winnen.

FC Emmen werd ondanks de nederlaag toch kampioen in het Jan Louwers Stadion, dat dankzij een nederlaag van FC Volendam. De nummer twee van de Keuken Kampioen Divisie heeft vier punten meer dan FCE en is al gepromoveerd naar de Eredivisie. De Blauwwitten begonnen het seizoen tegen FC Volendam en sluiten het seizoen af tegen de Volendammers. Destijds begon FC Eindhoven niet goed aan de wedstrijd. Damon Mirani zette de Volendammers op een 0-1 voorsprong. Nog voor de rust kwam de ploeg van Wim Jonk op een 0-2 voorsprong. Enkele minuten later konden de Blauwwitten via Joey Sleegers iets terugdoen nadat Jasper Dahlhaus werd gevloerd in het zestienmetergebied. In de tweede helft drong FCE aan en kreeg de ploeg van Penders wat het verdiende. In de extra tijd van de tweede helft scoorde Joey Sleegers zijn tweede doelpunt met een hard schot in de verre hoek. Jort Borgmans, invaller voor Nigel Bertrams, hield de Eindhovenaren tussendoor knap op de been met een aantal goede reddingen.

De laatste wedstrijd van de reguliere competitie betekent automatisch ook dat strijd om Periode 4 er na vrijdag op zit. De Blauwwitten doen ook deze periode volop mee. Momenteel staat de ploeg van Penders tweede achter FC Emmen. FC Eindhoven kan nog eerste worden als het zelf wint, FC Emmen verliest en daarbij moet FCE 5 doelpunten goedmaken. Lees er hier meer over op de website van de Keuken Kampioen Divisie.

FC Eindhoven won voor het laatst in competitieverband in 2019 van FC Volendam, daarna verloren de Blauwwitten twee keer en werd het evenveel keer gelijk. Op 18 januari 2019 werd het 1-3 in Volendam. Toen kwam FCE al na 1 minuut achter maar in de tweede helft stelde de Blauwwitten orde op zaken. Door doelpunten van Elton Kabangu, Marcelo Lopes en Samy Bourard werd het 1-3.

Eerder deze week werd bekend dat Justin Ogenia een nieuw contract heeft getekend bij FC Eindhoven. Daar is de rechtervleugelverdediger trots op: “Het is heel fijn als de club na een langdurige blessure door wil. Dan geeft dat vertrouwen in de toekomst”. Dit seizoen wordt hij veelvuldig ingebracht als spits: “Ik speel waar de trainer mij erin zet en ik vind het leuk om voorin te spelen. Maar uiteindelijk richt ik mij wel op de rechtsback positie.” Bekijk het hele interview met Ogenia hieronder.