FCE Academy jaaroverzicht

Tijd om kort terug te blikken

Een schitterend jaar zit er voor onze FCE Academy op. Met een aantal mooie overwinningen wisten verschillende teams te promoveren en zelfs kampioen te worden. Naast deze overwinningen hebben de spelers zichzelf ook constant ontwikkeld. Tijd om kort terug te blikken op het afgelopen seizoen van alle teams.

O12

Onze O12 beleefde het eerste jaar in de Academy waarin de spelers moesten wennen aan een nieuwe omgeving, nieuwe verwachtingen in een professionele opleiding. De eerste stappen naar een groot veld zijn gezet richting de 11 tegen 11. Dit team heeft competitie gespeeld maar dit wordt nog niet bijgehouden.

O13

Voor de O13 van FC Eindhoven was het een moeilijke voorjaarscompetitie die uiteindelijk eindigde met 6 punten voor de ploeg. Na de degradatie uit de hoogste competitie voor deze leeftijdsgroep was het in het voorjaar ook nog flink aanpoten voor onze jongens. Er werd nog wel gewonnen van stadgenoot PSV 013-2 maar dit bleef de enige overwinning van de competitie.

O14

Na een tweede plek tijdens de najaar competitie was het in de voorjaarscompetitie wel raak voor de O14. De ploeg is in de voorjaarscompetitie knap kampioen geworden met maar één verliespartij. De ploeg haalde maar liefst 39 punten in totaal en is daarmee kampioen geworden.  Met ruime overwinningen op bezoek bij Roda JC (0-6) en thuis tegen VVV-Venlo (5-2) werden het doelpuntrijke wedstrijden voor de O14.

O15

Nadat de O15 kampioen was geworden in de najaar competitie hadden ze meer moeite op een niveau hoger. De ploeg wist maar 12 punten in totaal te halen. Ondanks overwinningen tegen FC Den Bosch en NAC Breda was het aantal punten niet genoeg om zichzelf te handhaven.

Divisie komend seizoen: 4e Divisie

O16

Een mooi kampioenschap voor onze jongens van de O16. De ploeg wist in totaal 32 punten te behalen en is daarmee kampioen geworden in hun divisie. Met maar liefst 38 doelpunten voor en maar 15 tegen was het een uitstekend seizoen voor dit team. De ploeg kende een uitstekend seizoen en mag het volgend seizoen op een hoger niveau gaan proberen.

O17

Na de promotie naar het hoogste niveau in het najaar hebben deze jongens zich kranig geweerd in het voorjaar en gehandhaafd voor volgend seizoen. Met wedstrijden tegen de beste teams van hun leeftijdsgenoten werden mooie overwinningen behaald tegen FC Utrecht, ADO Den Haag en De Graafschap. Met veel spannende wedstrijden bleek er thuis in het Jan Louwers Stadion weinig te halen. Van de in totaal 14 punten werden er maar liefst 11 in ons eigen thuis gehaald.

Divisie komend seizoen: 1e Divisie

O18

In het najaar eindigde de O18 als tweede en werd het een schitterend voorjaar. In het voorjaar is er niet verloren wat resulteerde in een schitterend aantal van 34 punten en een kampioenschap. Met maar liefst 41 gescoorde doelpunten bleken er voldoende aanvallende impulsen te zijn in dit team.

O21

En nog maar een kampioen in de FCE Academy, ook de O21 is dit voorjaar kampioen geworden. Met 1 punt voorsprong op Quick Boys wisten de jongens het kampioenschap over de streep te trekken op de laatste speeldag. Aankomend seizoen zullen ook deze jongens op een hoger niveau gaan strijden.