FCE Futsal verwelkomt een nieuwe keeper

Maak kennis met Youssef Ben Sellam

Maak kennis met onze nieuwe FCE Futsal doelwachter: Youssef Ben Sellam! Vanaf volgend seizoen zal hij het FCE Futsal team versterken. Met zijn 23 jaar heeft hij al heel wat futsalervaring opgedaan, van Futsal Feyenoord tot aan professionele competities in Tsjechië en België. Dit seizoen is hij terug bij Groene Ster Vlissingen, waar zijn zaalvoetbalreis begon. Naast zijn prestaties op nationaal niveau, vertegenwoordigt Youssef trots zijn roots als Marokkaans International 023. Om kennis te maken met de nieuwe aanwinst tussen de palen zijn we kort in gesprek gegaan met Youssef en horen we wat de trainer over de nieuwe aanwinst te zeggen heeft.

Als we Youssef Ben Sellam vragen naar zijn achtergrond in het futsal, begint hij met een glimlach te vertellen. “Mijn reis begon bij Groene Ster Vlissingen, de club die me introduceerde in de wereld van zaalvoetbal. Maar mijn avontuur stopte daar niet. Ik heb ook gespeeld in het buitenland, in België en Tsjechië. En overal waar ik ging, was mijn positie dezelfde: ik was altijd de doelwachter.”

Het niet meest onbelangrijke puntje werd ook aangekaart. Op de vraag naar zijn sterkste vaardigheden als keeper, antwoordt Youssef zonder aarzeling: “Mijn reflexen zijn scherp, ik voel me comfortabel in 1-tegen-1 situaties en ik kan goed meespelen met mijn team.” Als FCE hebben we vertrouwen in zijn kunnen.

Maar waarom kiest de keeper voor FCE? Wanneer we hem vragen wat hem specifiek aantrok bij FC Eindhoven Futsal, blijkt FC Eindhoven voor hem zijn ultieme club te zijn. “Het is de grootste en meest professionele club van Nederland. Ik heb altijd een bepaalde ambitie gehad, en ik geloof dat FC Eindhoven de perfecte stap is om die ambitie te verwezenlijken. Bovendien heb ik een langdurige band met Jan Vogels, en dat heeft zeker mijn keuze beïnvloed.”

Tenslotte, als we vragen naar zijn doelen voor het komende seizoen, heeft Youssef een vastberaden antwoord. “Persoonlijk wil ik een solide seizoen draaien, waarin ik mijn team kan ondersteunen en bijdragen aan het winnen van prijzen. En als team streven we altijd naar het hoogste: FC Eindhoven, als regerend landskampioen, heeft altijd de ambitie om voor de prijzen te spelen. Dus dat is zeker ons doel: goed futsal spelen en daarbij goede resultaten behalen.” Met die woorden laat Youssef zien dat hij niet alleen een talentvolle doelwachter is, maar ook een teamspeler met grote ambities.”

Jan Vogels: “Youssef is een keeper met flair, kan goed meevoetballen en heeft katachtige reflexen. Hiermee kan hij uitgroeien tot één van de beste keepers in de Eredivisie. We zijn blij dat Youssef voor meerdere seizoenen heeft getekend in het Indoor bij FCE Futsal.”