FCE gaat over op herbruikbare bekers

Per 6 november hard cups in het stadion

Vanaf de wedstrijd tegen Roda JC op 6 november zal in het Jan Louwers Stadion gebruik gemaakt worden van herbruikbare bekers, zogenoemde ‘hard cups’. Voor zo’n hard cup betaal je éénmalig €2,- garantie. Deze €2,- is een supplement per beker bovenop de drankprijzen. Vervolgens kun je deze beker de hele avond hergebruiken.

Aan het einde van de drankconsumptie ontvang je een recycling token, die de waarde vertegenwoordigt van één herbruikbare beker. Kortom: bij een volgende wedstrijd kun je deze token inruilen voor een beker, waarna je enkel nog de drankprijs dient te betalen.

Deze regeling is ook van toepassing op uitwedstrijden na 6 november bij verzamelpunt Café 1909.

Enkele uitzonderingen
– Warme dranken worden in kartonnen bekers geserveerd
– Wijn wordt in een plastic kleine (wegwerp) beker geserveerd. Dit vanwege de lage vraag naar wijn.

Voor het uitvak worden de wegwerp bekers nog gebruikt tot maximaal 31 december. Zodra deze bekers op zijn, wordt ook daar overgeschakeld naar het herbruikbare beker systeem.