FCE komt te kort in Kerkrade

Roda JC wint met 2-0…

De Blauw-Witten trokken vrijdagavond naar Kerkrade voor het treffen met Roda JC. De ploeg van Rob Penders wist niet te scoren in Limburg, Roda JC wist het doel wel te vinden: 2-0.

Bij FC Eindhoven ontbrak Joey Sleegers vanwege een blessure, in de basis werd de buitenspeler vervangen door Jasper Dahlhaus. Verder liet Rob Penders zijn basiself ongewijzigd ten opzichte van de overwinning op NAC Breda.

In de openingsfase drong Roda JC aan en zette FCE onder druk. Zo moest Bertrams tweemaal in actie komen na schoten van Patrick Pflücke en Benjamin Bouchouari. Daarna gebeurde er een periode weinig totdat Dylan Vente ineens opdook voor de neus van Nigel Bertrams. De spits van Roda JC omspeelde de Eindhovense goalie maar schoot vervolgens in het zijnet.

De eerste Eindhovense doelpoging kon genoteerd worden na bijna een half uur spelen. Aanvoerder Mawouna Amevor kreeg ruimte en probeerde het met een schot vanaf een meter of 40. Het schot verdween ver naast het Limburgse doel. Even later probeerde Patrick Pflücke het ook van afstand. Zijn schot had meer richting en spatte op de lat uiteen.

Vlak voor rust was de ploeg van Jurgen Streppel nogmaals gevaarlijk. Buitenspeler Bryan Limbombe werd de diepte ingestuurd maar trof Nigel Bertrams, die een puike redding in huis had, op zijn pad. Ruststand: 0-0.

Al snel in de tweede helft kwam FCE op achterstand door een doelpunt van Benjamin Bouchouari. De middenvelder schoot een voorzet van Bryan Limbombe voorbij Nigel Bertrams. Niet veel later werd het 2-0 voor de Limburgers. Met een mooie actie speelde Patrick Pflücke de Eindhovense defensie uit waarna de Duitser raak schoot in de verre hoek.

In de 70ste minuut nam Pflücke het doel van FC Eindhoven opnieuw onder vuur ditmaal na een afgeslagen voorzet, Nigel Bertams keerde de inzet. Daarna maakte Cas Faber zijn rentree in het eerste elftal van FC Eindhoven na bijna twee jaar blessureleed, de middenvelder verving Brian De Keersmaecker.

Tien minuten voor tijd moest Nigel Bertrams weer in actie komen, ditmaal nam invaller Xian Emmers het doel onder vuur. FC Eindhoven probeerde nog wat te forceren in de slotfase maar verder dan een paar speldenprikjes vanuit standaardsituaties kwamen de Blauw-Witten niet meer, waardoor de ploeg puntloos het veld afstapt.

Volgende week speelt FC Eindhoven niet op vrijdag maar op zaterdag. Op 9 oktober komt TOP Oss op bezoek in Eindhoven, de wedstrijd begint om 21.00 uur (!). Tickets voor deze wedstrijd zijn verkrijgbaar via www.fc-eindhoven.nl/tickets!

Roda JC – FC Eindhoven 2-0 (0-0) 54. Benjamin Bouchouari 1-0. 57. Patrick Pflücke 2-0. Scheidsrechter: Martin Perez. Gele kaart: Limbombe (Roda JC) Peijnenburg, Vermeulen, Huybers, Brym (FC Eindhoven). Aantal toeschouwers: 6099.

FC Eindhoven: Bertrams; Vermeulen, Amevor, Peijnenburg, Seedorf (85. Bogaers); Van Son (82. Van Rosmalen), De Keersmaeker (74. Faber), Hernández (46. Van der Sande); Rácz (82. De Meij), Brym, Dahlhaus (77. Huybers).

Roda JC: De Boer; Absalem, Jensen (69. Werker), Joppen, Marzo; Klaasen, Bouchouari, Vossebelt (76. Emmers); Limbombe (76. Jubitana), Vente (90+4 Vijgen), Plücke.

Fotografie: Pro Shots