Grote nederlaag voor Jong FC Eindhoven

Jong FC Eindhoven – Jong NEC Nijmegen

De zevende competitiewedstrijd van Jong FC Eindhoven werd dinsdagavond gespeeld. In het Jan Louwers stadion was Jong NEC Nijmegen de tegenstander.

Om 18:30 uur werd afgetrapt aan de wedstrijd. In de eerste helft was Jong NEC de bovenliggende partij. De Nijmegenaren hadden meer balbezit en creëerden de meeste kansen. Dit resulteerde in de 14e minuut in de openingstreffer. Na een voorzet van de rechterkant, werd de bal in het doel van Menno Bergsen gewerkt, 0-1. In de 18e minuut was het opnieuw raak voor NEC. Daarna werd een kort genomen hoekschop en kopte Joey van den Berg binnen voor 0-3. Jong FC Eindhoven deed vervolgens wat terug, er werd met vlagen goed gevoetbald. Youri Rosenboom wist te scoren na een voorzet en de achterstand te verkleinen naar 1-3. Dit was ook tevens de ruststand.

Na de rust gingen de Blauw-witten beter voetballen. Het was wachten op de aansluitingstreffer, die bleef uit. In de 53e minuut zorgde NEC’er Hicham Haouat voor een 1-4 op het scorebord. Jong FC Eindhoven wist de wedstrijd net als de vorige wedstrijd niet met elf man af te sluiten. In de 56e minuut maakte Max Boonstoppel aan de zijlijn een sliding op zijn tegenstander. De scheidsrechter beoordeelde deze overtreding met een rode kaart. Jong NEC wist goed gebruik te maken van de man-meer-situatie. Dit resulteerde ook in doelpunten, zo werd het 1-5 door een eigen doelpunt van Cas Verhoeven en 1-6 door Thomas Beekmans. Het eindresultaat, 1-7, werd in de blessuretijd bepaald door opnieuw Hicham Haouat.

FC Eindhoven – NEC Nijmegen 1-7 (1-3) 14. Hicham Haouat 0-1, 18. Dereck Darkwa 0-2, 28. Joey van den Berg 0-3, 30. Youri Rosenboom 1-3. 53. Hicham Haouat 1-4, 60. Cas Verhoeven (e.d.) 1-5, 67. 1-6, Thomas Beekmans 90+1. Hicham Haouat 1-7.
Geel: Joey van den Berg Rood: Max Boonstoppel (FC Eindhoven)

De opstelling van FC Eindhoven: Bergsen, Kerkhofs (68. Dromers), Boomkens, Raaijmakers, Verhoeven (62. Alsbaei), Boonstoppel, Errouk (46. van Dijck), Bogaers, Rosenboom, Koolen, Burgering

Volgende week dinsdag staat er voor Jong FC Eindhoven een vriendschappelijke wedstrijd op het programma. De tegenstander is dan OJC Rosmalen.