Halte 1: Jan Louwers Stadion

Nu voor iedereen zichtbaar!

Enkele maanden geleden is de virtuele Buslijn 1909 gaan rijden door het verhaal van FC Eindhoven. Inmiddels zijn er 1800 tickets verkocht en worden de verschillende haltes via YouTube goed bekeken. Halte 1: Jan Louwers Stadion is nu voor iedereen te zien! Alle andere haltes zijn alleen te zien voor reizigers met een busticket. Koop ook bustickets om de club te steunen en toegang tot alle haltes te krijgen. Tijdens Buslijn 1909 is en wordt gesproken met clubmensen van FC Eindhoven. Zo vertelden onder andere Pascal Maas, Ernie Brandts, Ed Cremers, Guido Donders en Ivo Rossen hun verhaal.

Halte 1 van Buslijn 1909 is de thuishaven van FC Eindhoven. Sinds 1934 speelt FC Eindhoven de thuiswedstrijden aan de Aalsterweg in Eindhoven-Zuid. Het stadion is een van de oudste stadions in Nederland en een van de weinige met een authentieke naam.