Januari-update FCE Foundation

In de januari-editie van ons maandbericht nemen we u mee door de meest recente ontwikkelingen en gebeurtenissen binnen de FCE Foundation. Met genoegen kondigen wij aan dat onze verbintenis met ASML is verlengd, hebben we nieuwe leden mogen verwelkomen in ons Walking Football team en zijn nog diverse projecten voortgezet. Hieronder vindt u een beknopt overzicht van de gebeurtenissen.

FCE Foundation en ASML verlengen samenwerking
Met veel enthousiasme kondigen de FCE Foundation en ASML aan dat ze hun samenwerking met drie jaar verlengen voor de organisatie van het ASML Schoolvoetbaltoernooi in de Brainport Regio Eindhoven. Het evenement, georganiseerd in samenwerking met Dynamo Jeugdwerk, verwelkomde vorig jaar 1200 deelnemers van basisscholen en middelbare scholen in Eindhoven en de Kempen. Dit jaar streven ze ernaar om deelname uit te breiden naar de gehele Brainport Regio Eindhoven. Het hoofddoel van het toernooi blijft onveranderd: het bevorderen van beweging en het introduceren van voetbal aan zoveel mogelijk kinderen en jongeren, ongeacht geslacht, achtergrond, financiële situatie of voetbaltalent. Het ASML Schoolvoetbaltoernooi staat open voor alle kinderen van groep 5 tot en met klas 6 van het middelbaar onderwijs.

Football Memories
Tijdens de meest recente Football Memories-bijeenkomst stond de fascinerende geschiedenis van onze sportcomplexen centraal, met als thema ‘Waar begon het en waar staan we nu’. Zo werd er gekeken van oprichting tot aan nu waar FC Eindhoven gevestigd was.

De deelnemers aan de bijeenkomst waren zeer geboeid door deze reis door de geschiedenis en luisterden aandachtig. De sessie vervolgde met een video van niemand minder dan Ruud van Nistelrooij. Enkele weken eerder hadden de deelnemers de kans gekregen om een stelling voor te leggen aan Ruud. De stelling luidde: ‘Kan een vrouwelijke trainer functioneren binnen het mannenvoetbal?’. Ruud van Nistelrooij benadrukte dat het draait om de kwaliteit van de persoon en niet om het geslacht, en was van mening dat dit zeker mogelijk was. De bijeenkomst werd op een interactieve en vermakelijke manier afgesloten met een FC Eindhoven-quiz, waarbij de deelnemers hun kennis konden testen en genieten van een gezellige afsluiting. Het delen van historische feiten, hedendaagse inzichten en een vleugje competitie creëerde een boeiende en gedenkwaardige ervaring voor alle betrokkenen.

Walking Football
Deze maand heeft het Walking Football team zich opnieuw enthousiast en toegewijd ingezet tijdens de trainingen. De gezamenlijke inspanning en toewijding van de teamleden hebben bijgedragen aan een productieve en plezierige trainingsperiode. Bovendien is het verheugend te melden dat het team deze maand twee nieuwe deelnemers heeft mogen verwelkomen.

De toetreding van deze nieuwe deelnemers draagt bij aan de gezellige en inclusieve sfeer die dit initiatief kenmerkt. Het delen van passie voor voetbal en het streven naar actieve deelname aan het spel vormen de essentie van het Walking Football team. Deze toevoegingen aan het team beloven niet alleen nieuwe vriendschappen, maar ook extra dynamiek en variëteit in de trainingen. Het is hartverwarmend om te zien hoe Walking Football niet alleen een sportieve activiteit is, maar ook een gemeenschap creëert waarin deelnemers samen genieten van beweging, plezier en sociaal contact.

VDL Triple T Academy
In de koude maand januari hebben de enthousiaste leerlingen van de VDL Triple T Academy hun trainingsdagen met vastberadenheid voortgezet. Gedreven door passie en doorzettingsvermogen hebben ze diverse uitdagende activiteiten aangepakt.

De sportieve inzet van de leerlingen kwam duidelijk naar voren tijdens hun vier kilometer lange hardloopsessie, waarna direct een boksclinic volgde, daar was duidelijk zichtbaar dat ze hun fysieke grenzen verlegden. De VDL Triple T Academy leerlingen tonen niet alleen toewijding aan hun fysieke ontwikkeling, maar ook aan het ontwikkelen van teamwork en doorzettingsvermogen. Met nog meer uitdagingen in het vooruitzicht, kijken we uit naar de voortzetting van hun inspirerende reis binnen de academy.

Fan of the Match FC Robinstijn
Tijdens de wedstrijd tussen FC Eindhoven en MVV straalde Adam als de Fan of the Match. Zijn avond begon met een boeiende rondleiding door het stadion, waar hij de verborgen hoekjes en geheimen van de voetbalarena ontdekte. Na deze verrijkende tour nam hij plaats in de comfortabele businesslounge, waar een verfrissend drankje voor hem klaarstond.

De hoogtepunten bleven zich opstapelen toen Adam de kans kreeg om de spelers van FC Eindhoven te zien tijdens de warming-up. Zijn gezicht lichtte op van opwinding toen hij het veld betrad met de scheidsrechter, een ervaring die hij niet snel zal vergeten. Het werd nog specialer toen hij samen met Woutje het veld verliet en het vest van aanvoerder Mawouna Amewor mocht dragen. Dit warme gebaar van de aanvoerder bracht een glimlach op Adams gezicht. Ondanks het teleurstellende resultaat zal Adam altijd met plezier terugdenken aan deze onvergetelijke avond. Hij staat te popelen om zijn klasgenootjes te vertellen over de geweldige belevenissen en de hartverwarmende momenten die hij mocht ervaren tijdens deze bijzondere gelegenheid. Het was meer dan alleen een voetbalwedstrijd; het was een avond vol opwinding, gastvrijheid en onvergetelijke herinneringen voor Adam.