Laatste uitwedstrijd van 2023 tegen Jong FC Utrecht

Aankomende vrijdag reizen de Blauwwitten af naar Utrecht voor een duel met Jong FC Utrecht. Om 20.00 zal de ploeg van Willem Weijs op Sportcomplex Zoudenbalch aantreden tegen de beloften ploeg, nadat vorige week nog werd gewonnen van het als derde geplaatste FC Emmen. De beloften ploeg van FC Utrecht staat momenteel op de 16de plaats en FCE zal er in de uitwedstrijd alles aan doen om het laatste uitduel van dit jaar te winnen.

Over Jong FC Utrecht

Jong FC Utrecht staat wellicht laag op de KKD-ranglijst, maar dit ligt niet aan de prestaties in eigen huis. Zo zijn de Domstedelingen nog ongeslagen in eigen huis en werd afgelopen week tegen Telstar de ongeslagen reeks naar 12 opeenvolgende wedstrijden gezet. In deze reeks boekte de jongelingen onder andere overwinningen over Roda JC, FC Groningen, SC Cambuur en De Graafschap.

In alle drie de overwinningen werd daarnaast ook de ‘0’ gehouden. Momenteel hebben de Utrechters drie thuiswedstrijden op rij geen tegendoelpunt gekregen. Sportcomplex Zoudenbalch is dit seizoen ook de bestemming met de minste doelpunten in de Eerste Divisie. Zo eindigden de vorige twee wedstrijden, tegen respectievelijk Jong PSV en Telstar, op het sportcomplex met een 0-0 eindstand.

Afgelopen maandag verloor de ploeg van Ivar van Dinteren nog in een uitwedstrijd tegen Jong Ajax met 2-1. De Domstedelingen kwamen in de eerste helft nog op voorsprong door een doelpunt van centrale verdediger Wessel Kooy, maar al snel draaide Jong Ajax de wedstrijd weer terug om.

Historische Balans:

De twee ploegen hebben niet veel historie tegen elkaar. Sinds de introductie van Jong FC Utrecht op het tweede niveau van Nederland werden er dertien onderlinge wedstrijden gespeeld. Hiervan wonnen de Blauwwitten er negen, speelden er drie gelijk en verloren er maar één. Dit verlies was de eerste editie voor FC Eindhoven in Utrecht, waar Maarten Peijnenburg toentertijd nog bij de Utrechtse beloften speelde.

Vorig jaar won FC Eindhoven nog bij Jong FC Utrecht. Deze wedstrijd leek op een 0-0 af te stevenen, tot het slotoffensief van de Blauwwitten uiteindelijk succesvol werd. Laat in de wedstrijd raakte Evan Rottier tot twee keer toe het aluminium, maar gelukkig stond de tweede keer Charles-Andreas Brym in de rebound paraat om de winnende treffer te maken.

Afgelopen week boekte de ploeg van Willem Weijs nog een overwinning in het eigen Jan Louwers Stadion. Deze week zullen ze dit goede gevoel voort willen zetten. Hierbij kunnen de Blauwwitten in Utrecht alle steun gebruiken. De Blauwwitten steunen in de Domstad? Bestel dan hier uw tickets!