Maandbericht November

November is voorbij en we blikken terug op mooie activiteiten van de afgelopen maand. Zo heeft de FCE Foundation zijn eerste Walking Football toernooi georganiseerd, is FCE Pleintjeswerking van start gegaan en hebben we speciale gasten mogen ontvangen. Hieronder zijn de activiteiten en projecten van de afgelopen maand kort uitgelicht.

FCE OldStars Cup

Vrijdag 24 november heeft de eerste editie van de FCE OldStars Cup plaatsgevonden. Het toernooi bestond uit 10 teams, waaronder ons eigen Walking Football team. Tijdens het toernooi stond plezier en sportiviteit centraal. VV Gestel nam de FCE FairPlay Cup mee naar huis. FC Utrecht kroonde zich tot winnaar van de FCE OldStars Cup, zij waren in een spannende finale net te sterk voor Kawan Kawan VWT. De wedstrijd werd beslist na penalty’s. Het Walking Football team van FC Eindhoven eindigde uiteindelijk op de 4e plek.

De eerste editie van de FCE OldStars Cup was een groot succes en we kijken uit naar de volgende editie.

FCE Pleintjeswerking is van start

Met FCE Pleintjeswerking ging de FCE Foundation de wijken van Eindhoven in om het naschools sporten te bevorderen. Er werd een voetbalclinic gehouden op het Cruyff Court Stratum, hier waren ook Tom Sas en Nino Fancito aanwezig, beide actief in het eerste elftal van FC Eindhoven. Zij hebben de kinderen trucjes geleerd, bepaalde spelvormen voorgedaan en zelf fanatiek meegedaan met de clinic. De middag werd afgesloten met een onderling partijtje.

Week van de Pleegzorg

Vrijdag 10 november stond de week van de Pleegzorg centraal. Tijdens de wedstrijd FC Eindhoven – VVV Venlo had de FCE Foundation 50 gezinnen uitgenodigd om naar de wedstrijd te komen. Uiteindelijk waren er 90 mensen vanuit de pleegzorg te gast, hen hebben we een speciale avond mogen bezorgen. De mensen werden voorafgaand aan de wedstrijd ontvangen in het supportershome, hier sloten zij ook de avond af samen met enkele spelers van FC Eindhoven. De kinderen kregen de mogelijkheid om foto’s en handtekening te scoren van de spelers.

Fan of the Match FC Robinstijn

Tijdens de wedstrijd FC Eindhoven – Top Oss was Tuana de Fan of the Match. We begonnen de avond met een rondleiding door het stadion. Tijdens de rondleiding hebben we een kijkje genomen bij de kleedlokalen, het materiaalhok, in de businessclub en bij de stadionomroeper die voorafgaand aan de wedstrijd Tuana haar naam heeft omgeroepen door het stadion. Toen was het tijd om aan de hand van de scheidsrechter het veld op te gaan.

Ondanks het mindere resultaat heeft Tuana toch veel handtekeningen en foto’s kunnen scoren van de spelers. Dit zorgde ervoor dat het uiteindelijk een echte topavond voor haar was.

VDL Triple T

Op vrijdag 17 november kwamen de leerlingen van de VDL Triple T Academy om 08:00 uur naar het Jan Louwers Stadion om een workshop over voeding te volgen. De groep begon met een gezamenlijk ontbijt, die de leerlingen zelf mochten kiezen. Malon Visser, werkzaam bij het Sportlab, gaf de leerlingen tips over voeding en over een gezond ontbijt.

Om te kijken of ze geleerd hadden van de workshop, gingen ze nogmaals een ontbijt samenstellen. Deze keer uiteraard gezond.

Football Memories

De afgelopen maand stond Football Memories natuurlijk weer op het programma. Tijdens deze bijeenkomst werd er een voetbalquiz gehouden. De deelnemers vonden de quiz lastig en dat zorgde ervoor dat ze veel aan het overleggen waren wat het juiste antwoord zou zijn. Hieruit onderstonden er mooie gesprekken over wat er momenteel speelt in de voetbalwereld. De bijeenkomst werd om 16:15 uur afgesloten met een drankje, waarna de deelnemers huiswaarts keerden.

*Football Memories wordt mede mogelijk gemaakt door de Hersenstichting.

Stichting Special Talents wint INC award

Stichting Special Talents heeft maandagavond in het AFAS Theater in Leusden een INC Award gewonnen in de categorie Fun & Vrije tijd. INC Awards worden uitgereikt aan organisaties die bijdragen aan de acceptatie van mensen met een beperking.

Van harte gefeliciteerd met het winnen van de award!