Maart-update FCE Foundation

Nu de maand maart alweer achter ons ligt, neemt FCE Foundation u graag nog een keer mee door alle recente gebeurtenissen en ontwikkelingen gedurende deze maand.

Iedereen Hoort Erbij
Deze maand zijn er weer veel leerzame momenten geweest tijdens Iedereen Hoort Erbij. Zoals iedere week werden er weer workshops afgewisseld met voetbaltrainingen. Naast deze voetbaltrainingen hebben de deelnemers kennisgemaakt met het verhaal van een gastspreker. Deze gastspreker vertelde dat hij zelf vroeger ook als vluchteling naar Nederland is gekomen en hoe hij hier een bestaan heeft opgebouwd. Met zijn woorden hoopt hij de deelnemers te inspireren dat alles mogelijk is!

Naast de gastles hebben de deelnemers ook een cursus weerbaarheid gevolgd, een workshop over een gezonde levensstijl bijgewoond en zijn er individuele gesprekken gevoerd om vanuit de deelnemers te horen hoe zij het programma ervaren.

FCE Pleintjeswerking
Deze maand hebben drie sessies van FCE Pleintjeswerking plaatsgevonden. FCE Pleintjeswerking is een initiatief van FCE Foundation waarbij het verschillende Cruyff Courts bezoekt in Eindhoven en voetbalclinics organiseert. Het doel van deze middagen is om kinderen de gelegenheid te bieden om meer te bewegen. Hierbij zijn alle kinderen van groep 5 tot en met groep 8 welkom om deel te nemen aan deze activiteiten.

Voor alle sessies in de maand maart was het Cruyff Court, gelegen aan het Arnuadinaplein, ‘the place to be’ voor kinderen die van voetbal houden. Voor de eerste sessie van Pleintjeswerking stond een leerzame clinic op het programma. De kinderen kregen deze clinic van Collin Seedorf en Mawouna Amevor. Gedurende de training oefenden de kinderen op hun passeer- en traptechniek en leerden ze samen als één team te spelen. Ten slotte werd de eerste sessie afgesloten met een partijtje.

Voor de tweede en derde sessie van maart werden er partijtjes voor de kinderen georganiseerd. Luuk Wouters was aanwezig bij de laatste sessie van de maand; hij fungeerde als ‘kameleon’ zodat beide teams de kans kregen om samen met hem te voetballen. Uiteindelijk zijn de sessies als zeer succesvol ervaren. FCE Foundation is vanaf september weer te vinden op verschillende pleintjes in Eindhoven!

Winnaarsactie ASML Schoolvoetbaltoernooi 2024
Als gevolg van een winactie mocht groep 6 van basisschool De Spaaihoeve een training in het Jan Louwers Stadion volgen! Met het oog op de naderende opening van het ASML Schoolvoetbaltoernooi kreeg deze groep een extra training aangeboden, waardoor de kinderen optimaal voorbereid waren op het toernooi. De training werd verzorgd door oud-speler Jens van Son, waarbij hij werd vergezeld door middenvelder Sven Simons en rechtsachter Tom Sas. Dat heeft zeker zijn vruchten afgeworpen; groep 6 van De Spaaihoeve heeft zich namelijk gekwalificeerd voor de finale van alle deelnemende groepen 6!

VDL Triple T Academy
De Triple T Academy was deze maand te gast in het Philips Stadion. Daar heeft de groep een interessante les gevolgd over leiderschap en samenwerking. Hierbij kwamen deelnemers veel te weten over wat leiderschap inhoudt en hoe je hier vervolgens mee omgaat in een samenwerkingsverband. Er werden verschillende oefeningen uitgevoerd die te maken hadden met leiderschap, communicatie en samenwerking. ‘Ik vind het zelf heel moeilijk om de leiding te nemen, maar het is wel fijn om daar steeds meer zelfvertrouwen in te krijgen,’ aldus een van de deelnemers.

Al met al was het een leerzame en nuttige middag voor de Triple T Academy, waarbij ze nieuwe kennis hebben opgedaan die ze in hun eigen carrière kunnen toepassen.

Football Memories
Deze maand zat boordevol mooie voetbalherinneringen. Tijdens de sessies zijn er veel verschillende onderwerpen aan bod gekomen. Zo was er een interessante en uitdagende quiz in het teken van oud-trainers van FC Eindhoven en zijn er delen uit het FC Eindhoven boek behandeld. Beide sessies van Football Memories zijn deze maand weer gezellig verlopen.

Fan of the Match
Tijdens de wedstrijd FC Eindhoven – SC Cambuur werd onze ploeg aangemoedigd door Fan of the Match Boris! Op deze bijzondere avond kreeg hij eerst een rondleiding door het stadion, waarbij hij een inkijkje heeft gekregen in alle facetten van de club. Daarna was het voor hem tijd om zichzelf snel gereed te maken zodat hij klaar was voor hèt moment van de avond, de walk-on! Boris mocht samen met scheidsrechter Laurens Gerrets het veld oplopen. Als afsluiting van een onvergetelijke avond ontmoette Boris ook nog eens alle spelers van de selectie, mocht hij op de foto en kreeg hij van iedereen een handtekening!

Walking Football
Er is deze maand weer fanatiek getraind door het Walking Football team. De selectie werkte de afgelopen maand toe richting verschillende toernooien waaraan zij zullen deelnemen. Zo spelen ze op 17 april in Den Bosch bij BLC, op 1 mei zullen ze spelen in Utrecht en op 17 mei speelt het team op ons eigen FCE OldStars toernooi.