Over FCE Foundation

Geen onbenut talent in Eindhoven en de Kempen

FC Eindhoven wil een laagdrempelige club zijn waar iedereen zich snel thuis kan voelen, ongeacht leeftijd, achtergrond, gender of voetbaltalent. Daarbij wil de club zichtbaarder zijn en vooral meer betekenen voor de Eindhovenaar. Om echt een plek in het leven van deze Eindhovenaar te krijgen wil FC Eindhoven de buurten en wijken in met activiteiten, initiatieven en evenementen. Waarmee mensen daadwerkelijk geholpen kunnen worden. Dit realiseert de club door middel van de FCE Foundation.

Waar richt de FCE Foundation zich op?

• Kinderen & jongeren uit Eindhoven en de Kempen
  • Onbenut talent in Eindhoven en de Kempen
    • Mensen met afstand tot de arbeidsmarkt.
    • Mensen die zich (tijdelijk) in een moeilijke positie bevinden.
    • Mensen die het gevoel hebben ‘aan de kant te staan’ en niet weten hoe zij kansen kunnen verzilveren in de Brainportregio.

Onze drie pijlers:

De projecten worden onderverdeeld onder drie pijlers: Gezond, Geluk en Gelijk. Elk initiatief, activiteit of evenement dat wordt opgezet door de FCE Foundation is onder een of meerdere van deze pijlers te koppelen. Bovendien zijn alle drie de pijlers te koppelen aan één van de Sustainable Development Goals, opgesteld door de Verenigde Naties.

• GEZOND – Zowel fysiek (beweging, gezonde leefstijl, voeding) als mentaal (lekker in je vel zitten, zelfvertrouwen, teamplay, doorzettingsvermogen)
  • GELUK – Iedereen heeft ‘recht’ op plezier en een (sociaal) netwerk, mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken bieden wij concrete hulp
  • GELIJK – Ieder mens heeft talent, juist zij die aan de kant dreigen te blijven staan willen wij helpen hun kansen en talenten te ontwikkelen

Club van Goei Volk

De projecten van de FCE Foundation worden voor alle entiteiten van de Club van Goei Volk (Profs, Futsal, Amateurs, Vrouwen en Academy) ingezet.

De Club van Goei Volk is van oudsher open en laagdrempelig voor iedereen. Daarom willen wij de kracht van FC Eindhoven (merk, imago en kernwaarde) middels de FCE Foundation inzetten om iedereen de kans te bieden onderdeel te zijn van het succes van de club en de regio.

Organisatie FCE Foundation

• Bram van Rijn – Manager
  • Hilde Wagelmans – Projectmedewerker
  • Sven Dierx – Junior Projectleider

Maatschappelijke partner worden van de FCE Foundation?

Wilt u meer weten om maatschappelijk, pijler of projectpartner te worden? Of wilt u op een andere wijze een bijdrage leveren aan de FCE Foundation?

Neem dan gerust contact met ons op: Bram van Rijn – MVO manager Bram.vanrijn@fc-eindhoven.nl

Om een beeld te geven van wat de Foundation doet is er een compilatie gemaakt van de activiteiten die hebben plaatsgevonden in de lanceerweek.