Magische driehoek de Taalbrug Junior Eindhoven, FC Robinstijn en FC Eindhoven!

De wedstrijd FC Eindhoven – Jong AZ staat in het teken van de onderlinge samenwerking tussen de Taalbrug Junior, stichting FC Robinstijn en FC Eindhoven.

FC Robinstijn is een stichting die voetbalwensen in vervulling laat gaan voor kinderen in de leeftijd van 5 tot 18 jaar, die om welke reden dan ook wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken. FC Eindhoven werkt al jaren samen met FC Robinstijn, onder meer door iedere thuiswedstrijd een kind als Fan of the Match in de spotlights te zetten.

FC Robinstijn en FC Eindhoven slaan daarbij nu ook de handen ineen met de Taalbrug junior Eindhoven, een basisschool voor speciaal onderwijs aan slechthorende/dove leerlingen of leerlingen met een taalontwikkelingsstoornis.

Een kind van de Taalbrug is de Fan of the Match bij de wedstrijd tegen Jong AZ. In de toekomst zullen er met regelmaat kinderen van de Taalbrug in het zonnetje gezet worden als Fan of the Match bij FC Eindhoven.

FC Robinstijn oprichter Pieter van Bussel: ‘Deze samenwerking geeft weer een mooie extra dimensie aan onze jarenlange samenwerking met FC Eindhoven. Het zijn allemaal kinderen uit onze doelgroep en het is mooi dat FC Eindhoven ook op deze manier maatschappelijk weer het verschil kan maken voor kinderen uit de regio.’