NAC Breda op bezoek aan d’n Aalsterweg

Voorbeschouwing FC Eindhoven – NAC Breda

De Blauw-Witten vervolgen de competitie vrijdagavond in eigen huis, NAC Breda komt op bezoek in het Jan Louwers Stadion. Om 20:00 uur zal scheidsrechter Dieperink fluiten voor de aftrap.

Er zijn nog tickets verkrijgbaar voor het duel tussen FC Eindhoven en NAC Breda. Tickets zijn alleen online verkrijgbaar, er is geen kassaverkoop rondom de wedstrijd. Het is mogelijk om per persoon 1 ticket aan te schaffen voor deze wedstrijd, de online verkoop is alleen bestemd voor supporters van FC Eindhoven.

De ploeg van Rob Penders wist de Derby van vorige week maandag nog te winnen, maar kon vrijdag geen doelpunt maken tegen MVV Maastricht. Nadat FCE op 1-0 achterstand was gekomen door Orhan Dzêpar kregen de Blauw-Witten in de slotfase een uitgelezen kans op de gelijkmaker. Na een handsbal ging de bal op te stip. Joey Sleegers faalde echter vanaf de elf meter, waardoor de punten achter bleven in het zuiden. FC Eindhoven staat momenteel op de elfde plaats van de Keuken Kampioen Divisie met tien punten na zeven speelronden.

NAC Breda is minder voortvarend aan het seizoen begonnen. De ploeg van trainer Edwin de Graaf verloor de afgelopen wedstrijd met 1-2 van FC Emmen en ging hard onderuit tegen Jong Ajax (6-3). NAC wist tot nu toe alleen ADO Den Haag te verslaan, in eigen huis werd het 3-0. Daarvoor verloren de Bredanaars met 2-0 van De Graafschap en speelde tweemaal met 2-2 gelijk tegen VVV Venlo en Telstar. Momenteel staat de club uit Breda 17e met zes punten uit zeven wedstrijden. Een opvallende speler aan de kant van NAC is aanvaller Ralf Seuntjens. De Bredanaar kwam afgelopen zomer over van De Graafschap en wist in 7 duels al 6 doelpunten te maken.

De Blauw-Witten speelden al 50 keer eerder tegen NAC, waarvan FCE er 14 won. De laatste overwinning was op 9 december 2016. In het Jan Louwers Stadion scoorden de Eindhovenaren zes keer, tegenover de twee goals van NAC. De vorige ontmoeting tussen de twee clubs eindigde in een nederlaag voor FC Eindhoven. In het Rat Verlegh Stadion kwam FC Eindhoven op voorsprong dankzij Brian De Keersmaecker maar na doelpunten van Lewis Florini en Lex Immers eindigde de wedstrijd in 2-1.

Interview met trainer Rob Penders over de afgelopen periode en de aankomende wedstrijd tegen NAC Breda.