Oktober-update FCE Foundation

In een nieuwe maand-update kijken we terug op verschillende mooie gebeurtenissen. Zo valt de FCE Foundation in de prijzen en hebben we speciale gasten mogen ontvangen. Hieronder zijn de activiteiten en projecten van de afgelopen maand kort uitgelicht.

FCE Foundation valt in de prijzen!
Op dinsdag 10 oktober tijdens het Meer dan Voetbal Congres, georganiseerd door de Eredivisie CV en European Football for Development Network, heeft de FCE Foundation een cheque van €5.000,- mogen ontvangen van het More than Football Fund, voor het nieuwe project “Iedereen hoort erbij”. Dit is een project met als doel vluchtelingen/statushouders te integreren in het verenigingsleven.

VDL Triple T Academy 2023-2024 van start!
Op vrijdag 6 oktober is de tweede editie van de VDL Triple T Academy officieel van start gegaan. Dit jaar gaan 16 BBL-leerlingen van diverse VDL-bedrijven de uitdaging aan om zich een jaar lang te focussen op persoonlijke ontwikkeling, zowel op fysiek als mentaal vlak.

Gedurende de kick-off in het Jan Louwers Stadion werden de leerlingen op de proef gesteld tijdens verschillende fysieke testen en het invullen van een persoonlijkheidstest. Trainers Jens van Son en René Berden houden de progressie bij van de deelnemers gedurende het traject.

Na het ochtendprogramma volgde het officiële kick-off programma, waarbij ook de families van de leerlingen, partner Mikrocentrum en betrokken VDL-werknemers aanwezig waren. Voormalig Olympisch hockeyer Marcel Balkestein sprak over zijn uitdagende weg naar de top en Wes Wouters, deelnemer van de eerste editie VDL Triple T Academy, deelde zijn ervaringen.

Als afsluiter gaven alle leerlingen samen het startsein voor de VDL Triple T Academy 2023-2024. Op naar een uitdagend, leuk en leerzaam jaar!

Supporter in het zonnetje
Tijdens de wedstrijd FC Eindhoven – Helmond Sport was het een speciale avond voor supporter Sjaak van Gestel. Hij is dit jaar al 80 jaar supporter van de Blauwwitten en dit moet natuurlijk gevierd worden. Sjaak heeft voorafgaand aan de wedstrijd een rondleiding door het stadion gehad. Hier liep hij al gauw de hoofdtrainer Willem Weijs tegen het lijf. Zo heeft hij een praatje kunnen maken met de hoofdtrainer, hier hoopte Sjaak al op. Ondanks dat FC Eindhoven niet had gewonnen heeft hij wel een unieke avond beleefd.

Fan of the Match FC Robinstijn
Tijdens de wedstijd FC Eindhoven – Helmond Sport waren Cem en Emre de Fan of the Match. Ze begonnen de avond met een rondleiding door het stadion, hier namen ze onder andere een kijkje in kleedkamer van FC Eindhoven en die van de scheidsrechter. Dit vonden ze supertof. Ze mochten ook een kijkje nemen in de businessclub en bij de warming-up gaan kijken. Na de wedstrijd hadden de jongens nog de nodige handtekeningen en foto’s weten te scoren van de spelers van FC Eindhoven. De favoriete speler van de jongens was Ozan Kökçü. Cem en Emre hadden een unieke avond beleefd, die ze graag willen delen met hun vrienden op school.

Football Memories
Op donderdag 26 oktober was er weer bijeenkomst van Football Memories. Tijdens deze bijeenkomst hebben de deelnemers samen hun favoriete FC Eindhoven opstelling gemaakt van de jaren na 2000. Het team dat ze samen gebouwd hebben is hieronder te zien. Over het algemeen waren de deelnemers het vaak met elkaar eens, maar soms werd er flink gediscussieerd over wie er thuis hoorde in het team.

Walking Football
De afgelopen maand is er weer wekelijks hard getraind door de spelers van het Walking Football team. De mannen geven ook aan erg veel zin te hebben in de eerste editie van de FCE OldStars Cup. Het toernooi zal vrijdag 24 november plaatsvinden in ons eigen Jan Louwers Stadion. De aanmeldingen voor het toernooi zijn flink binnengestroomd de afgelopen weken.