Overzicht FC Eindhoven Randstad Academy.

Al onze jeugdelftallen kwamen dit weekend weer in actie. Helaas voor de eerste keer zonder toeschouwers langs de lijn. Hoe dat onze teams is verlopen, lees je hieronder!

MVV Maastricht O21 – FC Eindhoven O21 2-0

Argon O18 – FC Eindhoven O18 0-6
FC Eindhoven O18 nam het op tegen Argon in het verre Mijdrecht. Met mooie FCE mondkapjes op, stapten slechts 13 spelers de busjes in. Omkleden gebeurde in Eindhoven want kleedkamers (en kantine) waren dicht bij Argon. De eerste helft werd Argon overrompeld. Met goed spel werd met 0-5 de rust bereikt. In de 53e minuut viel de 0-6 en daarna werd het spel steeds slordiger. Alleen Zoran (kramp in beide benen) en Miano (botsing met het hek wat niet wilde wijken) trokken nog de aandacht. Gastkeeper Nino hield de nul en met een goede overwinning van 0-6 stapten we redelijk tevreden de busjes weer in. De doelpunten werden gemaakt door Jayden Bansradj 2x, Naoufal Azzagare 2x, Dyon Dorenbosch en Zoran Hurkmans.

DSO O17 – FC Eindhoven O17 0-6
FC Eindhoven O17 speelde een uitwedstrijd bij DSO uit Zoetermeer. Binnen 5 minuten stonden de Blauw-Witten al op een 2-0 voorsprong door doelpunten van Lucas Jansen en Mahan Yarahmadi. Vlak voor rust werd de voorsprong uitgebouwd naar 0-3, door een goal van Ruben van Eijndhoven. Na rust werd er weer 3 keer gescoord. Deze keer waren Luca Claassen (meespelend vanuit de O16), Vigo Steines en Mahan Yarahmadi trefzeker.

FC Eindhoven O16 – Spijkenisse O16 1-1
De O16 van de FCE Academy speelde afgelopen zaterdag een thuiswedstrijd tegen de nummer laatst uit de competitie. Ondanks het krachtsverschil en de kansen, duurde het even voordat de 1-0 op het scorebord gezet kon worden door doelpuntenmaker Damiano van Beekveld. De tegenpartij kreeg nagenoeg geen kansen maar door een misverstand in de verdediging kwam Spijkenisse wat gelukkig langszij. Na de gelijkmaker volgde een wat slordige periode met weinig kansen over en weer. De laatste 15 minuten zette FC Eindhoven weer aan met goed veldspel en dat leverde diverse kansen op maar het winnende doelpunt bleef uit.

Spijkenisse O15 – FC Eindhoven O15 1-1
Dit weekend speelde FC Eindhoven 015 uit tegen Spijkenisse. Na een nat potje voetbal ging er helaas maar 1 punt mee naar Eindhoven. De eerste helft kregen de Blauw-Witten een penalty, waardoor de 0-1 voorsprong een feit was. Dit was ook gelijk de ruststand. Helaas lukte het na de rust niet om de kansen te benutten en maakte Spijkenisse nog wel een doelpunt. Eindstand 1-1.De penalty werd gescoord door Ries Middelkoop.

Ajax O14 – FC Eindhoven O14 (V) 5-2
Geen competitiewedstrijd voor de O14, maar een oefenwedstrijd op De Toekomst tegen Ajax O14. In de openingsfase van de wedstrijd, viel al snel de 1-0 voor de Amsterdammers, maar kort daarna volgde de 1-1 via Igor Sanders. 1-1 was ook gelijk de ruststand. Na rust liep Ajax snel uit naar 3-1. FC Eindhoven herpakte zich in een sterke fase, wat zorgde voor de aansluitingstreffer van Milan Hoek. FC Eindhoven kreeg nog wat kansen op de 3-3, maar uiteindelijk was het Ajax dat verdiend uitliep naar 4-2 en 5-2.

FC Eindhoven O13 – Helmond Sport O13 4-0
FC Eindhoven O13 speelde de derby tegen Helmond Sport. Na een half uur gespeeld te hebben kwamen de Blauw-Witten op voorsprong. Matthew van de Wouw wist een corner van Krein Stekhuizen af te maken. Enkele minuten later was het weer raak. Mervy Mamgani wist met zijn linker de 2-0 tegen de touwen te schieten. Thijs Boumans wist na 53 minuten de 3-0 van afstand binnen te schieten. Vlak voor het einde van de wedstrijd wist Noel Zwennicker met een schot in de verre hoek de eindstand op 4-0 te bepalen. Een knappe overwinning waardoor de O13 met 5 zeges uit 5 wedstrijden bovenaan in de competitie staat.

PSV O13-2 – FC Eindhoven O12 12-0
De O12 speelde op De Herdgang een competitiewedstrijd tegen PSV O13-2. De stadsgenoten bleken een maatje te groot, wat resulteerde in een 12-0 nederlaag. Het jongste team uit de Academy is na deze nederlaag terug te vinden op de negende plaats op de ranglijst.