Ozan Kokcu: “We komen hier om alles te geven”

Terwijl FC Eindhoven zich klaar maakt voor de wedstrijd van morgen tegen de koploper, kijken wij naar interessante statistieken en praten wij met Ozan Kökcü over zijn seizoen, zijn aankomende interland periode en wat hij verwacht van de wedstrijd tegen Willem II.

In aanloop naar het aankomende duel tegen Willem II, staat FC Eindhoven voor een uitdagende confrontatie. Op vrijdag 8 maart om 20:00 gaat de wedstrijd tegen de koploper van start. De statistieken tonen aan dat Willem II de afgelopen ontmoetingen op eigen terrein succesvol was tegen FC Eindhoven. De Tilburgers hebben in de laatste twee confrontaties minstens drie goals gemaakt.

Hoewel Willem II momenteel aan kop gaat in de Keuken Kampioen Divisie, hebben de Tricolores de laatste twee competitieduels verloren. FC Eindhoven staat voor een andere reeks. De Blauwwitten eindigde de laatste drie uitduels met een gelijke stand op het scorebord. Ook het eerdere onderlinge duel van dit seizoen eindigde in een gelijkspel, maar hier kijkt Ozan met een goed gevoel op terug: “De eerdere wedstrijd tegen Willem II van dit seizoen denk ik dat we wel goed uit de verf kwamen en een goede prestatie hebben neergezet met een 1-1 thuis. Er zat wel meer in en natuurlijk probeer je dat mee te nemen naar deze wedstrijd.” Nu het verder in het seizoen is komen er ook andere verwachtingen bij kijken: “We willen het goede gevoel zeker meenemen, maar het is wel een andere periode in het seizoen natuurlijk en daarmee wordt het ook een heel andere wedstrijd.

Als we kijken naar de statistieken van andere individuele spelers, dan is Ringo Meerveld een opvallende speler aan de zijde van Willem II, die dit seizoen indrukwekkend was met 46 geslaagde dribbels in de Keuken Kampioen Divisie. Slechts één speler, Ilias Sebaoui van FC Dordrecht, wist een hoger aantal dribbels te noteren (50). Aan de kant van FC Eindhoven valt Justin Ogenia op, die dit seizoen maar liefst 85 voorzetten uit open spel heeft gegeven, Ogenia blijkt een belangrijke schakel te zijn in het aanvalsspel van FC Eindhoven. Voor Ozan is het ook een positief seizoen, maar hij blijft zeker kritisch op zichzelf: “Ik heb persoonlijk tot nu toe een goed seizoen denk ik. Ik speel gewoon veel en ik denk dat ik een aantal keren wel belangrijk heb kunnen zijn voor het team, maar het is natuurlijk nog niet genoeg voor mij want er zit altijd nog verbetering in.”

Wat voor morgen het plan is, is voor Ozan duidelijk: “We gaan gewoon alles geven en hopelijk nemen we de drie punten mee. Morgen gaan we er volle bak op.”

Reis jij morgen mee naar Tilburg om de Blauwwitten te steunen?