Strafschop genoeg voor driepunter tegen Telstar

FC Eindhoven blijft voor het achtste uitduel op rij ongeslagen

FC Eindhoven won vrijdag met 0-1 bij Telstar. De Blauw-Witten hadden het lastig tegen de Witte Leeuwen. Een benutte strafschop van Joey Sleegers tien minuten voor tijd besliste de wedstrijd in het voordeel van FCE. Door deze overwinning blijft de ploeg van Rob Penders voor het achtste uitduel op rij ongeslagen!

FC Eindhoven kon weer beschikken over Jasper Dahlhaus. De linkervleugelverdediger keerde terug na een schorsing. Hij verving Justin Ogenia die tegen De Graafschap zijn plek invulde.

De eerste schotkans van de wedstrijd kwam van een meter of twintig van de voet van Ozan Kökcü. Nigel Bertrams kon de poging makkelijk pakken. Na 22 minuten kwam FCE voor het eerst voor het doel van Abdel Elouazzane. Een bal op Joey Sleegers kon ternauwernood tot corner worden verwerkt. Deze corner werd net over gekopt door Maarten Peijnenburg.

Een minuut later was het Joey Sleegers met een afstandschot. Zijn poging ging een halve meter over. Twaalf minuten voor rust was het Telstar met de eerste grote kans van de wedstrijd. Na een goede combinatie kon Van Doorm de bal op doel schieten. Nigel Bertrams pakte de bal na een blok van de Eindhovense defensie.

De Blauw-Witten kwamen fel de kleedkamer uit. Nadat Jasper Dahlhaus werd gevloerd op de rand van de 16 meter mocht hij aanleggen voor een vrije trap. Deze schoot de linkervleugelverdediger hard op de bovenkant van de lat.

De wedstrijd werd hierna wat levendiger. Telstar drong een aantal keer aan met als gevaarlijkste poging het afstandsschot van Ozan Kökcü. Zijn schot belandde één meter naast het doel van Nigel Bertrams. Hierna schoot Ozan Kökcü van de rand van de 16 meter de bal via een been van Maarten Peijnenburg de bal over.

In de 68e minuut kwam FC Eindhoven gevaarlijk voor het doel via een corner. De keeper van Telstar kon de bal net voor Maarten Peijnenburg wegtikken. Laatstgenoemde stond klaar om de bal tegen het net te koppen.

Enkele minuten later zijn de Blauw-Witten gevaarlijk via Joey Sleegers. Een voorzet van de ingevallen Justin Ogenia kopte de nummer tien van FC Eindhoven een meter naast. Één minuut later pakte Nigel Bertrams wederom een afstandsschot van Ozan Kökcü.

FCE kreeg na deze kansjes uit het niets een penalty. Maarten Peijnenburg leek een kopstoot te krijgen van Randy Wolters, laatsgenoemde kreeg de rode kaart te zien van scheidsrechter Martijn Vos. De strafschop schoot Joey Sleegers koelbloedig in het doel: 0-1!

De Blauw-Witten kwamen hierna niet meer in de problemen en trokken de overwinning over de streep. Hierdoor wint FC Eindhoven voor het eerst na vier seizoenen weer eens bij Telstar.

Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen koploper FC Emmen op het programma. Koop je tickets voor de clash tussen de nummer 1 en nummer 3 nu online via www.FC-Eindhoven.nl/tickets!

Telstar – FC Eindhoven 0-1 (0-0) 82. Joey Sleegers. Scheidsrechter: Martijn Vos. Geel: Tom Overtoom (Telstar). Rood: Randy Wolters (Telstar). Aantal toeschouwers:

Telstar: El Ouazzane; Blackson (Wolters), Overtoom (Okoy), Aktas, Molenaar (Vlijter), Kruiver (Zakir) ; Kökcü Benasbouh, Van Doorm; Plet, Giovanni (Fernandes)

FC Eindhoven: Bertrams; Dahlhaus (Bogaers), Seedorf, Peijnenburg, Amevor, Vermeulen (Ogenia); Verreth, De Keersmaecker; Sleegers, Van der Sande (Rácz), Brym

Fotografie: Pro Shots