“Super trots op alle betrokkenen bij het EK!”

EK Futsal

Op 19 januari was het zover: het EK Futsal. Met Nederland als gastland kwamen de toplanden van het zaalvoetbal op bezoek en kon Nederland ook meedoen. FC Eindhoven, waar Futsal altijd al een belangrijk speerpunt is, was met vijf spelers hofleverancier voor Oranje.

De eerste wedstrijd begon voortvarend, met een 3-2 overwinning op Oekraïne. Mede dankzij de doelpunten van Blauw-Witters Said Bouzambou en Oualid Saadouni had het Nederlands elftal een droomstart. Het goede begin werd echter gelijk neergeslagen door topland Portugal. De Portugezen, die later het toernooi wonnen, lieten hun klasse zien in de 1-4 nederlaag.

Door de nederlaag tegen Portugal moest Nederland winnen tegen Servië. De wedstrijd begon daarom ook fantastisch voor Oranje, dankzij een 2-0 voorsprong binnen 23 minuten. Ondanks de voorsprong pakte Servië de drie punten en lag Nederland uit het toernooi.

Het vizier kan weer terug naar FC Eindhoven. De tweede seizoenhelft staat op het punt te beginnen. Samen met trainer Jan Vogels en internationals Kuijk en Saadouni blikken we terug op het toernooi, maar kijken we ook verder vooruit.