Supporters van FC Eindhoven!

Update over de horeca in het stadion

Twee en een halve week geleden hadden we de wedstrijd tegen NAC Breda met een heel mooi resultaat. Een 2-0 overwinning!

Helaas zijn er bij de aftrap van het weekend ook wat zaken misgegaan en dat betreuren wij ten zeerste. Vooral in de horecahoek van ons supporterscafé 1909, ging het mis. Veel te lange wachtrijen om je drankje te krijgen, zodat je niet snel weer op de tribune kan genieten van ‘onze’ blauwwitte helden.

Zoals reeds aangegeven betreuren wij die gang van zaken. En vandaaruit ook deze uitleg, want dat zijn we jullie verschuldigd.

Onze nieuwe horecapartner moet nog wennen aan de organisatie binnen FC Eindhoven ten aanzien van de horecapunten buiten en Café 1909. Die opstartproblemen moeten we stap voor stap aanpakken. Dat hebben we ook gedaan na het Creators-event. Bij de wedstrijd tegen Willem II is bijna alles vlekkeloos verlopen en waren wij voorbereid op wederom een goede avond. Maar we kregen die dag met enkele tegenslagen te maken. Zoals de uitval van ons kassasysteem, niet juist aangeleverde fusten bier en een tekort aan handjes.

Kassasysteem
Onze horecapartner heeft direct geschakeld met het leverancier van het kassasysteem, echter was het probleem niet meer tijdig op te lossen. Waardoor enkele kassa’s in Café 1909 niet werkten. Heel vervelend, want zoiets heeft direct invloed op de verwerking van de bestellingen en daardoor ontstaan de wachtrijen. Het probleem is inmiddels verleden tijd.

Personeel
Op de avond waren er enkele afmeldingen van horecapersoneel. Last-minute zijn er extra handjes geregeld. Echter handjes met minder ervaring. Ook dat is aangepakt en zou verleden tijd moeten zijn. Echter met personeel blijft het moeilijk en loop je onverwachts tegen dergelijke zaken aan. Al is dat hopelijk niet structureel.

Waar we wel extra aandacht aan willen geven is, dat een groep ‘supporters’ na de wedstrijd zich toegang heeft verschaft aan de Businessruimte van FC Eindhoven. De reden was natuurlijk de ontevredenheid met betrekking tot de horeca in Café 1909. En dat begrijpen we. Maar de businessruimte is bedoeld voor onze sponsoren en Café 1909/Supportershome zijn bestemd voor onze supporters.

Alle meldingen die op de avond naar de SLO’s zijn verstuurd, zijn ook doorgestuurd en indien mogelijk opgepakt door de horecapartner. Al is het natuurlijk niet altijd mogelijk om bepaalde problemen, uit overmacht ontstaan, direct op te lossen.

Wij willen dan ook benadrukken, dat verhaal halen na een wedstrijd niet de juiste manier is. Zeker niet met een bezoek aan de Businessruimte. Zoiets hoor je niet op die manier aan te pakken. Onacceptabel. Je bespreekt het achteraf en samen werk je naar oplossingen. En altijd telt hierbij dat men respectvol met elkaar om gaat en in gesprek met elkaar blijft. Want zo komen we tot oplossingen. Zoals het gezegde is ‘Rome is ook niet in 1 dag gebouwd’. Partijen moeten aan elkaar wennen en leren van elkaars fouten. En zo zorgen we ervoor, dat bij de volgende thuiswedstrijd er alles beter voorstaat.

Daarom het verzoek om klachten en/of opmerkingen te melden bij onze SLO’s René Kremers en Stefan van Dommelen. Zij zijn te bereiken via SLO@fc-eindhoven.nl. De klachten/opmerkingen worden dan verzameld en indien nodig zal er direct actie ondernomen worden. Zaken die niet direct opgepakt hoeven te worden, zullen daarna uitgewerkt worden.

Samen zijn we FC Eindhoven en samen zijn we de club!