Teleurstelling na verlies tegen Jong PSV

FC Eindhoven laat punten liggen in strijd om tweede plaats: 1-3

Meer dan 4000 toeschouwers zagen in het Jan Louwers Stadion FC Eindhoven dure punten verliezen in de strijd om de tweede plaats. Tegen stadsgenoot Jong PSV trok de ploeg van Rob Penders met 1-3 aan het kortste eind. Joey Sleegers scoorde vlak voor tijd de enige Blauw-Witte treffer.

Jasper Dahlhaus ontbrak bij de selectie. Hij was geschorst door zijn vijfde gele kaart van het seizoen. Rob Penders kon wel beschikken over Pieter Bogaers, die voor het eerst sinds de uitwedstrijd bij Jong Ajax weer bij de selectie zat.

Het begin van de wedstrijd was voor FC Eindhoven. Mawouna Amevor kon twee keer op doel koppen na twee corners. Beide doelpogingen kon keeper Vincent Müller keren. Enkele minuten later kon Valentino Vermeulen een voorzet van Justin Ogenia niet tussen de palen koppen.

In de 21e minuut was FCE weer gevaarlijk door een bal die werd ingeslingerd. De voorzet werd door Collin Seedorf naast gekopt. De eerste kans van Jong PSV ging even later net naast via een been van Maarten Peijnenburg.

Er gebeurde hierna niet veel meer, waardoor de Blauw-Witten gingen rusten met een 0-0.

FCE kwam goed de rust uit. In twee minuten tijd kreeg Joey Sleegers twee grote kansen. Bij de eerste wist hij een voorzet net niet voldoende te verlengen met zijn hak. Bij de tweede kreeg hij de bal onverwacht op zijn voet. De bal belandde ook hier net naast.

FC Eindhoven zette de kansenreeks voort. Na een foutieve terugkopbal van de defensie van Jong PSV kon Charlers-Andreas Brym de bal binnentikken. Vanuit de draai ging zijn inzet over doelman Vincent Müller heen, maar belandde net aan de verkeerde kant van de paal.

Na twaalf minuten spelen kreeg ook Jong PSV zijn eerste kansje. Sealy omspeelde Collin Seedorf in het strafschopgebied. Laatsgenoemde kon de rappe aanvaller genoeg hinderen om zijn schot in het zijnet te laten belanden.

Een minuut later was het aan de andere kant Valentino Vermeulen die uit een corner de bal hard tegen de lat aan kopte. De volgende kans was weer voor de beloftes van PSV. Simon Colyn schoof de bal van een meter of twintig net naast het doel van Nigel Bertrams.

In de 70e minuut kwam de ploeg van Ruud van Nistelrooy op voorsprong. De bal belandde voor de voeten van Johan Bakayoko, die even daarvoor was ingevallen. Hij plaatste de bal zuiver in de kruising.
Een kleine vijf minuten later schoot de buitenspeler de 0-2 binnen. Ditmaal verschalkte hij doelman Nigel Bertrams met een gekruld schot in de korte hoek.

Uit een corner kopte Jenson Seelt ook nog de 0-3 tegen de touwen. FCE kwam nog wel op 1-3 via Joey Sleegers. De nummer tien van FC Eindhoven schoot na een lage voorzet van Barnabás Rácz de bal strak tegen de touwen.

Dave de Meij kreeg in de extra tijd nog een kansje op de 2-3. Zijn volley vloog echter ruim over. Het bleef hierdoor bij 1-3.

De ploeg van Rob Penders wist dus weer niet te winnen van Jong PSV. Het was de gehele wedstrijd de bovenliggende partij. De Blauw-Witten benutten echter de kansen die het kreeg niet. Jong PSV scoorde twee fraaie goals via Johan Bakayoko waardoor het weer won van FC Eindhoven.

Aankomende vrijdag staat de uitwedstrijd naar Velsen-Zuid op het programma waar de Blauw-Witten het zullen opnemen tegen Telstar 1963 NV. Kaarten voor dit duel zijn verkrijgbaar via fc-eindhoven.nl/uitkaarten

FC Eindhoven – Jong PSV 1-3 (0-0) 70. Johan Bakayoko 0-1, Johan Bakayoko 0-2, 80. Jenson Seelt 0-3, 83. Joey Sleegers 1-3. Scheidsrechter: Martin Pérez. Geel: Mathias Kjølø, Livano Comenencia, Johan Bakayoko (Jong PSV). Aantal toeschouwers: 4031.

FC Eindhoven: Bertrams; Vermeulen, Peijnenburg (86. De Meij), Amevor, Seedorf, Ogenia (72. Rácz); Verreth, De Keersmaecker (88. Faber); Brym (88. Van Rosmalen), Van der Sande, Sleegers.

Jong PSV: Müller; Touré (79. Felipe), Comenencia (88. Kreekels), Seelt, Leyssen; Kjølø, Nassoh (57. Priske), Tielemans; Thomas (57. Bakayoko), Colyn, Sealy (88. Markelo).

Fotografie: Pro Shots | Toin Damen