Van Son hangt schoenen aan de wilgen

Jens van Son stopt na dit seizoen met profvoetbal. De nu 34-jarige middenvelder passeerde dit seizoen de grens van 350 wedstrijden als profvoetballer en heeft besloten zich op zijn maatschappelijke carrière binnen FC Eindhoven te gaan richten.

Van Son startte zijn voetbalcarrière bij de amateurs van BES en De Valk. Vervolgens maakte de middenvelder de overstap naar de jeugd van FC Eindhoven op 16-jarige leeftijd. In 2007 maakte Van Son zijn debuut in de hoofdmacht van de Blauw-Witten thuis tegen Helmond Sport (3-0 overwinning) en was direct goed voor een assist. Daarna groeide Van Son door tot aanvoerder en verdiende een overstap naar Sparta Rotterdam. Na een jaar keerde de man uit Valkenswaard terug naar Eindhoven met als hoogtepunt het seizoen 2014-2015 waarin een puntenrecord werd neergezet. Hierna zette Van Son de stap naar de Eredivisie bij Roda JC en via avonturen bij Fortuna Sittard en FC Den Bosch keerde hij in 2020 terug op het oude nest aan de Aalsterweg. In totaal speelde Van Son 261 wedstrijden voor FC Eindhoven waarin hij 23 keer scoorde en 21 assists gaf.

Van Son: “Ik heb er lang mee rondgelopen, dit is niet iets wat je zomaar beslist. Een groot deel van mijn leven ben ik elke dag met voetbal bezig geweest en daar komt nu een einde aan. Dat betekent wel dat ik nu de ruimte krijg om mezelf op andere vlakken te ontwikkelen, daar kijk ik erg naar uit. Ik had nooit kunnen dromen 350 profwedstrijden te kunnen spelen, daar ben ik wel erg trots op.”

Bedankt voor alle mooie momenten op het veld, Jens!