Vanavond gaan de Blauwwitten op bezoek in Venlo

Vanavond staat er een uitdagende wedstrijd op het programma voor FC Eindhoven, die het om 20.00 uur zal opnemen tegen VVV-Venlo in het Covebo Stadion – De Koel. Een ontmoeting die de Eindhovenaren met vastberadenheid aangaan, maar niet zonder de nodige uitdagingen.

VVV-Venlo blijft een geduchte tegenstander op eigen terrein, met een indrukwekkende reeks van acht ongeslagen thuisduels tegen FC Eindhoven in de Keuken Kampioen Divisie. In deze ontmoetingen wist VVV-Venlo zeventien keer het net te vinden, terwijl FC Eindhoven tot vijf treffers kwam. Een statistiek die ongetwijfeld als extra motivatie dient voor de Blauw-Witten om de trend te doorbreken en vanavond voor een ommekeer te zorgen.

Bovendien gaat VVV-Venlo de wedstrijd in met een recente succesreeks op eigen bodem, met vier opeenvolgende overwinningen in de Keuken Kampioen Divisie. Deze reeks is de langste voor de Venlonaren sinds december 2016-maart 2017, toen ze zes thuiswedstrijden op rij wonnen. Een indrukwekkende prestatie waar FC Eindhoven ongetwijfeld een stokje voor wil steken.

Een interessante statistiek is het schotpercentage van FC Eindhoven en VVV-Venlo, waarbij alleen Willem II dit seizoen een hoger percentage schoten van binnen het strafschopgebied heeft (68,6%) dan beide teams (beide afgerond 67,6%). Dit wijst op de gevaarlijke aanvalsintenties van beide ploegen, wat de supporters kan verzekeren van een boeiend schouwspel.

Een speler om in de gaten te houden is Rick Ketting van VVV-Venlo, die dit seizoen indruk maakte met maar liefst 71 uitverdedigende acties met zijn hoofd, het hoogste aantal in de competitie. Een defensieve kracht die FC Eindhoven zal moeten overwinnen om doelpunten te kunnen maken.

Aan de zijde van de Blauwwitten is Achraf El Bouchataoui een speler die sinds zijn debuut in januari opvalt. Met 44 balheroveringen, 315 passes en 8 gecreëerde kansen is hij van onschatbare waarde voor het team. Zijn bijdrage zal vanavond cruciaal zijn in het streven naar een positief resultaat.

We kijken uit naar een spannende wedstrijd en hopen op de steun van de supporters om onze mannen extra aan te moedigen. Er worden gestreden om de 3 punten mee terug naar Eindhoven te nemen.

Heb jij nog geen kaartjes maar wil je er graag bij zijn? Koop dan nu nog hier je kaarten voor vanavond.

Het is mogelijk om met een supportersbus richting Venlo te reizen. Er moeten minimaal 35 mensen inschrijven voor de bus, anders rijdt er helaas geen bus. De bustickets zijn ook online te koop. Voor de bus wordt er verzameld bij café 1909 vanaf 18:00 uur, en het vertrek naar Venlo is om 18:30 uur. Rijd je liever zelf? Dat kan ook. Er zijn online ook autokaarten à € 6 beschikbaar. Het is niet toegestaan met het OV te reizen. Dankzij de app Slinger kun je ook samen rijden naar VVV-Venlo met andere supporters. Samen rijden is veel gezelliger, beter voor je portemonnee én natuurlijk het milieu. Zoek een rit of bied jouw lege stoelen aan via de widget op deze pagina.